lauantai 6. marraskuuta 2010

Etsikkoaika

Rakas Lähimmäiseni, tänään ystävä kysyi, missä kohtaa kerrotaan Raamatussa siitä, että Jumala kutsuu ihmistä 2-3 kertaa. Kun huomaamme, että meillä on etsikon aika ja Jumala kutsuu, on tärkeätä vastata kutsuun, sillä kutsuja ei tule määrättömästi. Jumalan aika on aina parasta meille. Hän itse valmistaa meidät ottamaan kutsun vastaan.

Luepa, ystävä Job 33 kokonaan. Kaikkivaltiaan henkäys elävöitti Elihun, ja hän puhui Jumalan voimassa Jobille: ”Unessa, öisessä näyssä, kun raskas uni valtaa ihmiset ja he nukkuvat vuoteillansa, silloin hän avaa ihmisten korvat ja sinetillä vahvistaa heidän saamansa kurituksen, kääntää ihmisen pois pahasta teosta ja varjellakseen miestä ylpeydestä, säästääkseen hänen sielunsa haudasta ja hänen henkensä syöksymästä peitsiin.” Sitten kerrotaan, kuinka ihminen huomaa kurjuutensa. Kaikki on pielessä, ihminen kärsii. ”Näin lähenee hänen sielunsa hautaa ja hänen henkensä kuolon vaivoja. Jos silloin on hänen puolellansa enkeli, yksi tuhansista, todistamassa ihmisen puolesta hänen vilpittömyyttään, niin Jumala armahtaa häntä ja sanoo: ”Vapauta hänet, ettei hän mene hautaan; minä olen saanut lunastusmaksun. Silloin hänen ruumiinsa taas uhkuu nuoruuden voimaa, hän palajaa takaisin nuoruutensa päiviin. Hän rukoilee Jumalaa, ja Jumala mielistyy häneen ja antaa hänen riemuiten katsella kasvojaan; niin hän palauttaa ihmiselle hänen vanhurskautensa. Niinpä hän laulaa muille ihmisille ja sanoo: ”Minä olin tehnyt syntiä ja vääristänyt oikean, mutta ei sitä kostettu minulle; hän pelasti minun sieluni joutumasta hautaan ja minun henkeni saa iloiten katsella valkeutta”. Katso, kaiken tämän tekee Jumala kahdesti ja kolmestikin ihmiselle, palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa”.

Rukoillaan ”enkelit”, rakkaittemme puolesta, että he kuulisivat Jumalan kutsun!

Tänä aamuna, 6.11.2010, rakkaudella Mummi

2 kommenttia:

Terttumarja kirjoitti...

Kiitos vastauksestasi.
Olenhan minä Jobin kirjan lukenut tänä vuonna, mutta en muistanut, että siellä tuo kohta on.
Kuuntelin muuten aamupäivällä Vaasa-radiosta Lähimmäiskotiyhdistyksen toivekonsertin, koskettavia lauluja.
Jo viime vuonna huomasin, että sellainen lähetetään vuosittain.
Kiitokset sille porukalle, joka on toiminnassa mukana.

mummi kirjoitti...

Rakas Rosina, kiitos, että kuuntelit konserttimme. Saimme sievoisen summan lähimmäisten tarpeisiin joulua ajatellen. Kaikilla ei ole rahaa edes jouluruokiin. On hyvä, että voimme heitä auttaa. Kiitos kaikille avusta ja toiveista. Te teitte sen konsertin. Kiitos! Mummi