maanantai 27. elokuuta 2012

Jeesus sanoo:"Minä olen maailman valkeus."

Rakas Lähimmäiseni, herään ilo sydämessäni kello kaksi yöllä, nukuttuani neljä tuntia. Eilen illalla saimme Luther-messussa kuulla Jumalan sanaa Wille-papin saarnassa reilut puoli tuntia. Kristus-valkeus puhutteli minua uutta luovalla tavalla. Sinä, Lähimmäiseni, ja minä olemme saaneet lahjaksi Kristus-valkeuden jo kasteessa. Kuinka vähän meille tästä aarteesta on puhuttu lapsena. Kuinka vähän meille tänä päivänä saarnataan, että Jeesus on maailman valkeus, jonka saamme ottaa vastaan ehtoollisessa, että Hän arkemme valaisisi. Hän, Valkeus, avaa sokeat silmämme, niinkuin Hän avasi syntymästään saakka sokean silmät. Jeesus, meidän Parantajamme, haluaa tulla jokaiseen sydämeen asumaan Pyhän Hengen kanssa. Hän sanoo: "Anokaa, niin teille annetaan. Kolkuttakaa, niin teille avataan!"  Miksi korvamme eivät tavoita Jeesuksen ilosanomaa: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Niin kauan kuin minä maailmassa olen, olen minä maailman valkeus." Senkö takia meillä ei ole, kun me emme ano?

Rakas Lähimmäiseni, lue ajatuksen kanssa lisää Jeesuksen sanoja meille: Joh 12: 35-50. Kirjaan alusta Sinulle Jeesuksen sanoja pari jaetta: "Vielä vähän aikaa valkeus on teidän keskuudessanne. Vaeltakaa, niin kauan kuin teillä valkeus on, ettei pimeys saisi teitä valtaansa. Joka pimeässä vaeltaa, se ei tiedä mihin hän menee. Niin kauan kuin teillä valkeus on, uskokaa valkeuteen, että te valkeuden lapsiksi tulisitte."

Rakas Jumala, anna meidän sydämiimme Kristus-valkeus! Tänä aamuna, 27.8.2012 tätä pyydän Jeesuksen nimessä. Aamen. Mummi

Ei kommentteja: