sunnuntai 20. maaliskuuta 2011

Lepopäivän siunaus

Rakas Lähimmäiseni, rukoilen Sinulle tänään Isän siunaamaa lepopäivää, virkistyksen päivää, joka antaa sinulle Sanan siunauksen ja liikunnan ilon. Kiitän Jumalaa hyvästä unesta, heräsin vasta puoli viideltä! Kirjaan Sinulle päivän tekstit ja rukoukset ”Sanan aika” kirjasesta, että voit tutustua teksteihin ennen jumalanpalvelusta:

2. paastonajan sunnuntai. Rukous ja usko. Sinun puoleesi minä käännyn. Jumalani, sinun apuusi minä luotan. Enhän luota turhaan, ethän anna vihollisilleni sitä riemua, että he voittavat minut! Ei kukaan, joka luottaa sinuun, jää vaille apuasi. Vain luopiot joutuvat häpeään. Herra osoita minulle tiesi, opeta minua kulkemaan polkujasi. Ohjaa minut totuuteesi ja opeta minua, sinä Jumalani, auttajani! Sinuun minä luotan aina. Ps. 25:1-10.

2. Kun. 20:1-7; 1. Kor. 10:12-13; Mark. 9: 17-29. Liturginen väri violetti tai sininen. Kaksi kynttilää. Virsi 361.

”Herra, sinä olet laupias, muista minua, osoita ikiaikaista hyvyyttäsi.” Näin rukoilen tänään yhdessä psalminkirjoittajan kanssa. Pidän kiinni siitä, ettei kukaan, joka luottaa sinuun, jää vaille apuasi. Osoita, Herra, minulle tiesi ja opeta minua joka päivä kulkemaan polkujasi. ”Ohjaa minut totuuteesi ja opeta minua, sinä Jumalani, auttajani!”

Kiitos Sinulle, Pyhä Jumala, siitä, että ravitset meidät sanallasi. Kiitos, Herra Jeesus, siitä, että annat syntimme anteeksi ehtoollisessa. Kiitos, Pyhä Henki, siitä, että johdatat meidät jumalanpalvelukseen saamaan kaiken tämän siunauksen. Aamen

Tänä aamuna, 20.3.2011, rakkaudella Mummi

3 kommenttia:

sylvi kirjoitti...

Kiitos päivän textistä.
Kirkkoon ollaan meneossa sanan kuuloon.
Sille koka ei pääse kirkkoon voi kuunnella sanaa täältä. http://borasnarradio.se/ klo, 10.00 alkaen.
Rauhaisaa pyhäpäivää sinulle!

Unknown kirjoitti...

Hei Mummi
Mielenkiintoista tekstiä jälleen.
Raamattua on tärkeä lukea ja tutkia.
Lepopäivä on tärkeä muistaa pyhittää.

mummi kirjoitti...

Rakkaat ysävät Sylvi ja Jukka-Pekka kiitos sanoistanne. Herra siunatkoon lepopäivänne. Mummi