sunnuntai 15. huhtikuuta 2012

Lupaus Israelille.

Rakas Lähimmäiseni, eilen illalla puhuin lapsenlapseni kanssa skypessä pitkän puhelun. Iloitsen tästä ihmekoneesta, että tällainen mahdollisuus on! Saamme puhua "rahatta ja hinnatta" niin kuin istuisimme vierekkäin. Hän kertoi Englannin asioitaan ja minä tuntojani Vaasan keväästä. Kiitin Jumalaa siitä, että saan elää tällä hetkellä rikasta elämää. Ikävävöin Teuvoa, mutta se tuo yhteiset muistot päiväni rikkaudeksi. Tiedän, että hän on Jumalan hyvässä hoidossa. On tullut kiitosmieli.

Ystävä oli vieraanani muutaman päivän. Keskustelimme paljon, rukoilimme ja muistelimme menneitä. Teimme pitkiä kävelylenkkejä, mutta kotiin tultuamme ruoka maistui, kun yhdessä saimme syödä. Paino nousi, taas on uusi haaste tuleviin päiviin. Herra auta!

Tänään, pääsiäisen jälkeisenä sunnuntaina, on "Sanan ajassa" Jumalan lupaus Israelille Sak. 8:12-13: Minä kylvän rauhaa ja menestystä. Viiniköynnös antaa hedelmänsä, maa tuottaa satonsa ja taivas antaa sateensa. Kaiken tämän minä lahjoitan kansani jäljelle jääneille. Niin kuin te, Juudan ja Israelin heimot, olette olleet kansojen keskuudessa merkkinä minun kirouksestani, niin te tulette olemaan merkkinä minun siunauksestani, kun minä olen pelastanut teidät. Älkää peljätkö! Rohkaiskaa mielenne!

Rakas Jumala, kiitos siitä, että Sinä siunaat Israelia ja pelastat heidät. Anna heille Pyhän Henkesi voima, että he uskovat ilosanoman Jeesuksesta. Sinä varjelet heidät, lupauksesi mukaan, muiden kansojen vihalta. Herra, anna rauha Jerusalemiin! Aamen.

Tänä aamuna, 15.4.2012, rakkaudella Mummi

2 kommenttia:

Runoystävä kirjoitti...

Kiitos sanoistasi, Mummi!
Oli mielenkiintoista huomata viime kuussa Israelissa, miten rauhallista siellä on. Kaikki kaameudet, joista täällä puhutaan, ovat täällä. Israelissa ja Jerusalemissa oli paljon turvallisemman tuntuista kuin media esittää. Totta on, että turisti näkee vain ulkokuoren. Pinnan alla on monenlaista liikehdintää. Niinpä rauhan rukoileminen Jerusalemille on todella tarpeen.
Tuo Jerusalem on ihmeellinen kaupunki. Sitä katsomalla alkaa Raamatun sana elää aivan uudella tavalla.

Olen avannut itselleni kotisivut. Ne löytyvät osoitteesta:
http://pirjonkori.jimdo.com

mummi kirjoitti...

Rakas Runoystävä, Sinä sait nähdä Israelin ihmeet. Rukoillaan, että siellä on rauhallista nytkin, kun monet ystävät ovat siellä. Herra Israelia siunatkoon! Teksti on käynyt niin pieneksi, että en tahdo nähdä. Harmi, kun en osaa korjata. Mummi