keskiviikko 20. lokakuuta 2010

Herätyksen aika

Roomalaiskirje alkaa sanoilla: ”Paavali, Jeesuksen Kristuksen palvelija, kutsuttu apostoli, erotettu julistamaan Jumalan evankeliumia.” Jeesus kutsui kaikki opetuslapsensa ja erotti heidät tavallisen kansan keskeltä lähelleen, opetti heitä ja heistä muodostui seurakunta, johon Hän lähetti Pyhän Hengen hoitamaan seurakuntalaisia ja yhdistämään heidät. ”Ja he olivat alati, joka päivä, yksimielisesti pyhäkössä ja mursivat kodeissa leipää ja nauttivat ruokansa riemulla ja sydämen yksinkertaisuudella.” Apt. 2:46. Alkuseurakunnan, kirkon, pää oli Jumala, Häneltä kyseltiin toiminnan suuntaa. Jeesuksen opetukset ja ”pyhät kirjoitukset” olivat ohjeena jokapäiväisessä elämässä.

Meidän kirkostamme vallitsee nyt kaos. On murheellista seurata uutisista jäsenpakoa päivä toisensa jälkeen. Kirkon päättäjätkään eivät tiedä mitä pitää tehdä. Raamattuun tukeutunut uskova saa syyn niskoilleen koko hajaannuksesta. Onko kukaan kysynyt Jumalalta mitä pitäisi tehdä?

”Poika kunnioittakoon isää ja palvelija herraansa. Mutta jos minä olen isä, missä on minun kunnioitukseni? Jos minä olen Herra, missä on minun pelkoni? sanoo Herra Sebaot teille te papit, jotka pidätte halpana minun nimeni.” Malakia 1: 6. ”Jospa teidän joukossanne olisi joku, joka sulkisi ovat, ettette pitäisi tulta minun alttarillani turhaan.” Malakia 1: 10.

Tänään nämä Malakian sanat ovat osoitetut meille. Nyt on pelastuksen päivä! Nyt on otollinen hetki tehdä parannus! Kun me jokainen, kirkon päättäjistä tavalliseen seurakuntalaiseen saakka, kadumme laiminlyöntejämme ja syntejämme Jumalan edessä, me näemme Jumalan tulien syttyvän ja näemme sen kauan rukoillun herätyksen. ”Kaikki koituu niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat”! Kiitetään Kolmiyhteistä Jumalaa, Hänelle mikään ei ole mahdotonta!

Tänä aamuna, 20.10.2010, rakkaudella Mummi

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Aamen!

mummi kirjoitti...

Rakas anonyymi, iloitsen, että Sinäkin uskot, että tästä kaaoksesta voi koitua herätys. Rukoillaan sitä! Käydään polvillemme ja rukoillaan. Mummi

Kirsti kirjoitti...

Hyvä kirjoitus Mummi!
Nyt on otollinen aika,nyt on pelastuksen päivä.Odotamme herätystä,niinkuin 1906 koettiin Azusakadulla Los Angelesissa kauan kaivattu Pyhän Hengen vuodatus.
Nyt odotamme herätystä,joka kattaa kaiken maailman,kaikkien päälle Jumala vuodattaa Henkensä,viimeinen herätys ja Karitsan Häät.
Hyvää torstaita Mummi!

mummi kirjoitti...

Rakas Kirsti, hiitos toivotuksistasi ja rukouksistasi. Olin juontajana Lähimmäiskoddin 20-vuotisjuhlassa ja Hän antoi rauhan ylitsevuotavan ja Hän antoi sanat. kiitos rakas Sisar! Mummi