sunnuntai 8. marraskuuta 2015

Kiitos Jumalalle!


Rakas Lähimmäiseni, olemme heränneet isänpäivään ja marraskuiseen lepopäivään. Olemme kahden maan kansalaisia. Sydämessä on kiitollisuus siitä, että sopu on palannut hallitukseen. Jumala on asettanut esivallan. Siitä on meille Sana tähän päivään Room. 13:1-7. "Jokainen olkoon alamainen sille esivallalle, jonka vallan alla hän on. Sillä ei ole esivaltaa muutoin kuin Jumalalta; ne, jotka ovat, ovat Jumalan asettamat. Sentähden, joka asettuu esivaltaa vastaan, se nousee Jumalan säätämystä vastaan....." Herra, anna meidän kaikkien kunnioittaa esivaltaa! Herra auta tässä oppositiotakin, että hallitus saa työrauhan! Kiitos, Herra, että olet läsnä ja autat joka päivä!

Koteihimmekin Jumala on säätänyt järjestyksen. Isä, tämän päivän sankari, on kodin pää. Kiitos, Herra, että autat tässä kotejakin joka päivä. Jokainen lapsi, jonka Jumala on kotiin antanut, on isän ja äidin rakkauden hedelmä ja Jumalan lahja! Kiitetään lapsista ja kaikista Jumalan lahjoista, ja onnitellaan isää!

Yhdytään tänään Jaakko Haavion kiitokseen ja mietitään Jumalan suuria tekoja ja hyvää huolenpitoa elämässämme:

"Jumala, minun sydämeni on valmis, minun sydämeni on valmis, minä tahdon veisata ja soittaa. Heräjä minun sieluni; heräjä harppu ja kannel Minä tahdon herättää aamuruskon. Herra, sinua minä kiitän kansojen joukossa, veisaan sinun kiitostasi kansakuntien keskellä. Sillä suuri on sinun armosi ja ulottuu hamaan taivaisiin, ja sinun totuutesi pilviin asti." Ps. 57.

"Herätä, Herra, meidän kiittämätön sydämemme sinun nimeäsi ylistämään. Meillä ei ole mitään, mikä ei olisi sinun lahjaasi. Nuoruutemme on sinun. Miehuutemme on sinun. Vanhuutemme on sinun. Koko elämämme on sunun. Opeta meitä kiittämään siitä, että olemme sinun ihmisiäsi, sinun kuvaksesi luotuja. Kaikukoon kiitoksemme kaikissa maan asutuissa paikoissa!"

Mennään seurakuntaan yhdessä kiittämään Jumalaamme!

Tänä aamuna, 8.11.2015, rakkaudella Mummi.






Ei kommentteja: