keskiviikko 4. marraskuuta 2015

"Minä olen sinun Jumalasi."

Rakas Lähimmäiseni, näin unta, että sain viestin. Viestikentässä luki: "Minä olen sinun Jumalasi." Olin heti hereillä. Olen saanut viestin Jumalalta! Aloin miettiä kuinka se on mahdollista? Mutta sehän oli vain unta.
Se turvallinen Jumalan huolenpidon hetki, jonka koin mieheni hautajaispäivän aamuna, valtasi sydämeni. Isä rakastaa minua iankaikkisella rakkaudella! Eilen illalla puhuin Lahjan, rakkaan ystäväni kanssa, joka esitteli Jeesuksen minulle siellä linja-autossa neljäkymmentäyksi vuotta sitten. Ensihetki Jeesuksen kanssa tuli elävänä mieleen. Jumala, joka kasteessa otti minut lapseksensa, tuli minun oikeaksi Isäkseni sillä hetkellä! Tänä aamuna sain viestin Isältä: "Minä olen sinun Jumalasi!" Kuinka totta se onkaan! Kuinka onnellista on elää Isän huolenpidossa, vaikka omat voimat ehtyvät! Ole kiitetty Jeesus! Ole kiitetty Pyhä Henki! Ole kiitetty minun Isäni ja Jumalani!

Juha vähäsarja jatkaa Jumalan Sanalla: Matt. 11: 30: "Minun ikeeni on hyvä kantaa ja minun kuormani on kevyt."

Jeesuksen antama hyvä ies ja hänen sallimansa kevyt kuorma ovat joskus raskaita kantaa. Miten ies olisi kevyt, kun murhe täyttää näköpiirin? Miten voisi sanoa kuormaa kevyeksi elämää musertavan ahdingon alla?
Ehkä salaisuus on siinä, että Herran antama ies ja kuorma eivät riipu elämän tilanteista ja kokemuksista. Olisiko ies hyvä kantaa ja kuorma kevyt siitä huolimatta, vaikka elämässä olisikin surua ja myrskyä. Ahdingon keskellä se tarkoittaa Herran läsnäoloa, kivussa kivun jakamista. Jeesus osaa laskea sopivan ikeen ja riittävän kuorman. Niiden alla me luotamme häneen ja kuljemme kotia kohti. Kyyneleet silmissä, ylistystä laulaen."

Kiitos, rakas Jeesus, että Sinä puhuttelet tänäänkin taakoitettua ihmistä! Rakas Lukijani, aterioi Jeesuksen kanssa, niin Sinäkin saat kuulla oikealta Isältäsi. Pyhältä Jumalalta: "Minä olen sinun Jumalasi. Minä pidän sinusta huolen!"

Tänä aamuna, 4.12.2015, rakkaudella Mummi.

Ei kommentteja: