maanantai 3. elokuuta 2009

Jeesuksen Seuraaja

"Minun lampaani kuulevat minun ääneni; ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä. Minä ja Isä olemme yhtä." Joh. 10: 27-30.

Jeesus on hyvä Paimen. Hän hoitaa laumaansa rakkauden kädellä. Jos joku lammas eksyy joukosta, Jeesus etsii kadonneen, kun kuulee hänen avunhuutonsa. Hän kantaa eksyneen sylissään takaisin laumaan ja sitoo haavat.

Jeesus sanoo seuraajiaan lampaikseen. Jeesus ja Isä ovat yhtä. He molemmat yhdessä pitävät huolta siitä, ettei kukaan voi ryöstää Jeesuksen seuraajia. Jokapäiväinen yhteys tuo lujan rakkauden siteen Isän ja lapsen välille ja lapsi kulkee Jeesuksen kanssa turvallisesti elämän tietä. Jeesus on valmistanut iankaikkisen elämän kaikille ihmisille jo yli 2000 vuotta sitten Golgatan ristillä, mutta vain Jeesuksen seuraajat voivat sen omistaa. Pyhä Henki antaa Jeesuksen omille varmuuden siitä, että iankaikkinen elämä jatkuu Isän luona Taivaassa. Se on Jeesuksen armolahja, kaikille valmistettu. Rukoillaan, että jokainen ihminen ottaisi vastaan Vapahtajansa ja iankaikkisen elämän.

Tämä Maailma on turvaton paikka asua ja elää. Ihmiset pelkäävät mitä seuraavana päivänä tapahtuu. Jeesus sanoo: "Minä en anna niinkuin maailma antaa." Hän antaa sydämen rauhan syntien anteeksisaamisessa ja Hän antaa iankaikkisen elämän toivon jokaiselle seuraajalleen. Siinä on suuri kiitoksen aihe tällekin päivälle!

Tänä aamuna, 3.8.2009, ilolla Mummi