tiistai 23. maaliskuuta 2010

"Minä valitsin teidät"

Lähimmäiseni, eilen aamulla kuuntelin Matti Vuolanteen ohjelmaa TV seiskasta. Hän oli juuri kertonut valtavasta herätyksestä paikkakunnalla, jossa tulva oli tehnyt suuria tuhoja. Hän oli vaimonsa kanssa saanut olla todistamassa tuota Jumalan Hengen suurta juhlaa. Siten Vuolanne luki raamatunlauseen: ”Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä. Mutta me tiedämme, että kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut.” Paha tulva sai ihmiset avoimiksi Jeesuksen kutsulle ja he saivat Jumalan siunauksen elämäänsä ja Jeesuksen Vapahtajakseen.

Sen jälkeen Vuolanne luki toisen lauseen, joka koskee sanan viejiä, Sinua ja minua, meitä, jotka todistamme Jeesuksesta, elämämme Herrasta: ”Ette te valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi. Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne.” Eikö ole ihmeellistä, että Jumala ottaa käyttöönsä meidän elämämme tulvat ja tappiot ja kääntää ne voitoiksi. Yhtä ihmeellistä on se, että Jumala käyttää vajavaisia seuraajiaan Pyhän Hengen voittovoimassa valtakuntansa työssä. Yksi Pyhän Hengen hedelmistä on rakkaus. Rakkaus lähtee Jumalasta! Tässä Jeesus antaa meille käskyn rakastaa toisiamme! Jeesus lupaa meille "vuoria siirtävän" rukousvastauksen, kun se uskossa rukoilemme Jeesuksen nimessä! Aloitetaan heti, ystäväni: Rakas Taivaallinen Isämme, Anna meille rakkautta Sinun rakkaudestasi, että rakastamme toisiamme kaikista seurakunnista ja kaikkia lähimmäisiämme. Anna kaikille niille, joille Sinusta kerromme, armo, löytää Jeesus Vapahtajakseen. Pyhä Jumala, tätä pyydämme Jeesuksen nimessä.” Amen

Tänä aamuna, 23.3.2010, rakkaudella Mummi

4 kommenttia:

Jani kirjoitti...

Moikka mummi!Mä olen Katan mies,ja ajattelin,että varmaan voisit olla minunkin mummi?Meiltä molemmilta Katan kans on kuollut molemmat mummit.Ja mummi on aina tärkeä ihminen elämässä,ja ennenkaikkea kun hän rukoilee meidän puolestamme.
Minäkin pidän Matti Vuolanteesta,ja hänen opetuksistaan,hän on niin lempeä ihminen.Siunausta ja hyvää illanjatkoa.Lämpimin terveisin,Katan mies,Jani!

mummi kirjoitti...

Jani, oletpa oikea lahja, kun tulet mummin rukouksiin. Kysyn heti, kuuluuko perheeseenne muita, ettei kukan jäisi pois? On ilo saada rukoilla nuorten puolesta ja kiittää heidän kanssaan rukousvastauksista!
Olett löytäneet uskon Vapahtajaan. Teillä on yhteinen tie, totuus ja elämä. Iloitsen Teistä! Mummi

Kirsti kirjoitti...

Hei ystäväni, mekin mieheni kanssa pidämme Vuolanteesta,kuunnellaan välillä hänen kasettejaan.Mies sai juuri luettua Vuolanteen kirjan Miksi ihminen?
Pidän paljon Johanneksen evankeliumista, siellä
on se Jeesuksen antama uusi käsky,että rakastatte toisianne,niinkuin minä olen teitä rakastanut-että tekin niin rakastatte toisianne.
Meillä on vielä uskova tytär,joka rukoilee itselleen uskovaa puolisoa.

Jumalan rauha olkoon eämäsi yllä mummi!

mummi kirjoitti...

Kirsti, olet minulle hyvin rakas sisar Herrassa. Samat asiat siunaavat meitä, vaikka kotimme on eri seurakunnissa. Minä olen löytänyt kodin 35 vuotta sitten Vaasan suomalaisesta seurakunnasta. Olemme aina saaneet kulkea niissä askelissa, mihin Herra on meidät lähettänyt.
Kiitos, että annoit yhden yhteisen rukousaiheen. Jumalalla on jo tiedossaan tyttäresi ystävä, kiitetään! Mummi