tiistai 30. maaliskuuta 2010

Pietarin armo

Lähimmäiseni, elämme Jeesuksen kärsimysviikkoa. On vaikea kuvitella sitä tuskan määrää, mikä Jeesuksella oli. Vaikka Hän oli Jumala, Hän oli myös ihminen, joka kärsi ihmisen lailla myös ihmissuhteista. Vaikeimmalla hetkellään, Jeesus odotti, että opetuslapset olisivat olleet Hänen tukenaan, mutta Hän jäi yksin. Eilisen Päivän Sana, kuvaa Jeesuksen ja Pietarin tuntoja. Luukas.22: 61 - 62: Herra kääntyi ja katsoi Pietariin, ja Pietari muisti, mitä Herra oli hänelle sanonut: ”Ennen kuin kukko tänään laulaa, sinä kolmesti minut kiellät.” ja hän meni ulos ja itki katkerasti.”

Sinä ja minä kohtaamme tuon Jeesuksen armollisen rakkaudenkatseen, kun kuulemme synnintunnustustekstin jumalanpalveluksessa: ”Oi sinä kaikkein armollisin, ristiinnaulittu Herra Jeesus Kristus. Armahda minua vaivaista syntistä, ja katsahda puoleeni laupeutesi silmillä, niin kuin sinä katsoit Pietariin, kun hän oli sinut kieltänyt, ja niin kuin sinä katsoit syntiseen naiseen fariseuksen huoneessa ja ryöväriin ristinpuussa. Ja anna minulle pyhä armosi, että minä niin kuin Pietari itkisin syntejäni, niin kuin syntinen nainen sinua sydämestäni rakastaisin ja ryövärin kanssa saisin katsella pyhiä kasvojasi taivaissa iankaikkisesti. Amen."

Jeesuksen rakkaudenkatse saa minut näkemään totuuden itsestäni. Ajatuksin, sanoin ja teoin olen Sinua vastaan rikkonut, Taivaallinen Isäni. Armahda minua, rakas Vapahtajani! Ja siinä se on, armo ja rauha meidän Herraltamme ja Vapahtajaltamme! Tapahtuu Jumalan ihme, sydämen vapaus, rauha ja ilo! Sitä ei voi järjellä käsittää. Se annetaan niille, joille Jeesus on antanut Pyhän Hengen sydämeen. Rakas Lähimmäiseni, lähde Jeesuksen seuraan nyt kärsimysviikolla, niin kohtaat Hänen rakkaudenkatseensa ja yhdyt kiittäjien joukkoon!

Tänä aamuna, 30.3.2010, rakkaudella Mummi

4 kommenttia:

Kirsti kirjoitti...

Rakas sisareni Herrassa,olet ihana ihminen:)
Se tuska on ollut kauheaa
mitä Jeesus kärsi,Hän sai kokea hyljätyksi tulemista,ja kärsimystä jota emme ole kokeneet,koska Hänen päälleen sälytettiin kaikkien ihmisten synnit,Hän rakasti niin paljon,että antoi henkensä,että meillä rauha olisi,ja Hänen haavainsa kautta me olemme paratut.
Pietari itki katkerasti,tuo synnintunnustus teksti oli
niin armollinen.Kiitos Jumalalle sinusta mummi.

Näin että olit tehnyt kommentin,kun hyväksyin sen, mutta sitten sitä ei ollutkaan.Siina Israelin kansallislaulukohdassa on viisi kommenttia,mutta kun menen katsomaan,ei siellä olekaan.En tiedä miksi sitä ei näy,minua harmitti.
Anteeksi,tähän tulee tätä näin pitkästi.
Hyvää yötä,Jeesus myötä!

mummi kirjoitti...

Kirsti, rakas sisar! Yritin taas kirjoittaa Sinulle kommentin, mutta en saanut millään sitä perille. Sama Katalle! Ongelmani on postiosoite, sitä en tajua, vanha kun olen.
Me saamme itkeä Pietarin tavoin, niin armo on ylenpalttinen. Se on Jumalan rakkautta meitä kohtaan! Olen yrittänyt lähettää Sinulle viestin ja ilmoittanut sähköpostiosoitteeni,että voisimme keskustella viesteillä, mutta sekään ei ole mennyt perille. Kädet on nostettava pystyyn! Mummi

Kirsti kirjoitti...

Sisareni Kristuksessa, voikun tahtoisin saada sähköpostiosoitteesi.
Minä en paljon tiedä
tietokoeasioista,jos tulee vika,olen avuton.

Ylistetty olkoon Herramme Jeesus Kristus,joka kärsi
viattomana. Kiitos Jeesus!
On ihmeellistä,kun on saanut uudestisyntyä.

Minä luen sinun tekstejäsi mielelläni ihana mummi!

Eikä minulla ole montaa kommentoijaa,minulla on ollut avattuna blogi marraskuusta 2009,alkaen. MInulla ei ole ollut ketään ystävää,olen ollut poissa normaalista elämästä vuosia.Joskus meni monia kuukausia,kun en käynyt olohuoeessammekaan,olin vaan sängyssä,mies auttoi vessaan, ja hiukset pestiin lasten amme sängyn vieressä,kun en jaksanut istua pöntöllä hiusten pesun aikana.
Me ei tiedetty,että voisi saada pyörätuolin lainaksi.
Vaikka puhun näistä,en ole katkera,mutta kovin surullinen.Siinä ahdistuksessa sisin huusi jatkuvastiEthän pahastu,kun avaudun.
Olen niin kiitollinen,kun olet olemassa!
Hyvää hiljaista viikkoa!

mummi kirjoitti...

Kirsti, rakas ystävä, iloitsen siitä, että olet tullut elämääni. Yritän tänään lähettää sinulle viestillä sähköpostiosoitteeni, ota se kiinni, jos saat, niin kirjoitellaan siellä. Mummi