tiistai 8. syyskuuta 2009

Jeesus lasten auttaja

Herään varhain ja lasten asia on mielessäni. Haastan kaikki mummot, paapat, kummit ja vanhemmat kertomaan lapsille Taivaanisästä, joka rakastaa kaikkia ihmisiä ja erityisesti lapsia. Muistetaan kertoa Jeesuksesta, joka tulee lapsenkin sydämeen asumaan. Kerrotaan, että Jumalalle voi puhua rukouksessa kaikki asiat, Hän kuulee ja Hän auttaa ja siunaa. Ja kerrotaan, että Jeesukselta voi pyytää kaikki virheet ja pahat teot anteeksi ja Hän armahtaa. Tätä kertoi minun oma mummoni uudelleen ja uudelleen, kun itkien juoksin hänen luoksensa. Muista, kuinka surut haihtuivat, kun rukoiltiin yhdessä: Ensin sain kertoa omat asiani Jumalalle ja sitten pyydettiin siunausta kaikille ihmisille, jotka muistettiin. Ihmettelin, kuinka Jumalalla on aikaa siunata heitä kaikkia. Uskoin kuitenkin, että kyllä Hän sen tekee, kun olemme sitä pyytäneet. Muistan, kuinka turvallista oli nukahtaa mummon ja seinän väliin ahtaaseen sänkyyn. Mummolla oli minulle aikaa ja se oli suuri siunaus lapsenelämässäni. Nuo mummon rukoukset kantoivat vielä vuosia hänen poismenonsa jälkeen.Jumala oli antanut minulle lapsenuskon.

Raamatussa Jeesus asettaa lapsen esimerkiksi aikuisilla ja Hän osoittaa olevansa lasten ystävä: Markus 10: 13-16. ”Jeesuksen luo tuotiin lapsia, jotta hän koskisi heihin. Opetuslapset moittivat tuojia, mutta sen huomatessaan Jeesus närkästyi ja sanoi heille: ”Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä. Heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta. Totisesti: joka ei ota Jumalan valtakuntaa vastaan niin kuin lapsi, hän ei sinne pääse”. Hän otti lapset syliinsä, pani kätensä heidän päälleen ja siunasi heitä.”

Virttä 493 lauloimme paljon mummon kanssa. Nyt sen sanoja on muutettu. Liitän sen virren tähän: ”Jeesus lasten auttaja, varjele mua vaaroissa. Sinä tunnet elämäni, kuljet aina vierelläni, parhain ystäväni. Rukoilen nyt sinua, auta, Jeesus, minua, lasta pientä avutonta, jolla vaaraa on niin monta.Turvaa turvatonta. Kätesi on väkevä, silmäs kaikkinäkevä. Kätes, Jeesus, mulle anna, toivoni suo sinuun panna, Isän kotiin kanna. Siellä kanssa enkelten lakkaamatta riemuitsen. Katson, Jeesus, kasvojasi, laulan siellä kiitostasi rakkaudestasi.”

Tänä aamuna, 8.9.2009, ilolla Mummi