tiistai 29. syyskuuta 2009

Jumala parantaa

Rakas Lähimmäiseni, muistutan mieleesi Psalmin 103 sanat, jotka Daavid meille ilolla laulaa: ”Kiitä Herraa minun sieluni, äläkä unhota mitä hyvää hän on sinulle tehnyt, hän, joka antaa kaikki sinun syntisi anteeksi ja parantaa kaikki sinun sairautesi, joka lunastaa sinun henkesi tuonelasta ja kruunaa sinut armolla ja laupeudella, joka sinun halajamisesi tyydyttää hyvyydellään, niin että sinun nuoruutesi uudistuu kuin kotkan”.

Herra kehottaa minua kertomaan Sinulle, Lähimmäiseni, että Jumala on parantanut minun migreenini ja astmani hetkessä niin, että olen saanut ihmetellä. Sairastin migreeniä koko nuoruuteni. Eräänä päivänä pian uskoontuloni jälkeen olin lähdössä rukouspiiriin, kun migreeni iski. Pimensin huoneen ja hautauduin peittoihin odottamaan pahinta. Silloin sanoin: ”Herra, ota pois tämä migreeni, että pääsen rukouspiiriin”. Kipu loppui siihen paikkaan. Kiitin Jumalaa piirissä, että Hän otti kivun pois kesken kohtauksen, Silloin en vielä tiennyt, että Jumala teki täydellistä työtä. Tuon päivän jälkeen minulla ei ole ollut koskaan päänsärkyä. Ihmeellinen on Jumalan voima!

Vuoden 1995 keväällä sain kokea Pyhän Hengen ihmeellisen työn elämässäni, kun Herra otti pois astmani hetkessä. Omassa kirkossamme oli Sanan ja rukouksen ilta. Minulla oli siellä todistuspuheenvuoro. Ystävien hyvät hajuvedet saivat allergisen astmani pahenemaan entisestään ja jouduin ottamaan Atroventiä pari kertaa kesken puheeni. Tilaisuuden loputtua vieraileva kanttori tuli luokseni ja pyysi, että saisi rukoilla puolestani. Kun hän pani kätensä päälleni, kaaduin lattialle ja olin alkanut nauraa niin, että kirkko raikui. Minä en tiennyt siitä mitään, mutta sen tiesin, että Jumala hoiti minua Pyhän Henkensä kanssa tavalla, jota en ennen ollut kokenut. Kun nousin lattialta, hengitin paremmin kuin koskaan ennen ja kiitin Jumalaa Hengessä tavalla, jota en koskaan ennen ollut kokenut. Ihmeellinen on Jumalan voima! Astmani oli täysin poissa kolme vuotta, sitten tuli paha flunssa ja jouduin ottamaan astmalääkkeitä jonkun aikaa.

”Hän parantaa kaikki sinun sairautesi”, sanoo Daavid. Minäkin, Jeesuksen todistaja, saan kertoa Sinulle, että Jeesus paransi myös masennukseni, katkeruuteni ja kaunani silloin, kun Hän otti minut omakseen ja antoi minulle anteeksiantavan mielen Jeesuksen armon saatuani. Ylistys, kiitos ja kunnia Kolmiyhteiselle Jumalalleni!

Tänä aamuna, 29.9.2009, ilolla Mummi