keskiviikko 24. maaliskuuta 2010

Oikea paasto

Lähimmäiseni, elämme paaston aikaa. Valmistaudumme pääsiäisen viettoon! Tiedän, että monet paastoavat ruoasta. Jeesus paastosi neljäkymmentä päivää erämaassa. Mutta sairaiden ja vanhojen ihmisten ruokapaasto ei onnistu. Me voimme paastota jättämällä herkut pois ja viipymällä rukouksessa tavallista enemmän.

Jesajan suulla Herra puhuu meille paastosta. Jesaja 58:5-11: Tuollaistako paastoa minä teiltä odotan, tuollaista itsensä kurittamisen päivää? Sitäkö, että te riiputatte päätänne kuin rannan ruoko, pukeudutte säkkivaatteeseen, makaatte tomussa, sitäkö te kutsutte paastoksi, Herran mielen mukaiseksi päiväksi? Toisenlaista paastoa minä odotan: että vapautat syyttömät kahleista, irrotat ikeen hihnat ja vapautat sorretut, että murskaat kaikki ikeet, murrat leipää nälkäisille, avaat kotisi kodittomalle, vaatetat alastoman, kun hänet näet, etkä karttele apua tarvitsevaa veljeäsi. Silloin sinun valosi puhkeaa näkyviin kuin aamunkoi ja hetkessä sinun haavasi kasvavat umpeen. Vanhurskaus itse kulkee sinun edelläsi ja Herran kirkkaus seuraa suojanasi. Ja Herra vastaa kun kutsut häntä, kun huudat apua, hän sanoo: ”Tässä minä olen.” Jos hävität sorron ikeen keskuudestasi ja lopetat sormella osoittelun ja pahat puheet, jos annat nälkäisille omastasi ja ravitset sen, joka kärsii puutetta, niin sinun pimeyteesi koittaa valo ja yön varjo muuttuu keskipäivän kirkkaudeksi. Ja Herra on alati ohjaava sinua. Aavikon paahteessakin hän elvyttää voimasi ja vahvistaa jäsenesi. Sinä olet kuin vehmas puutarha, kuin lähde, jonka vesi ei ehdy.”

Tässä on meille kaikenikäisille Jumalan mielen mukainen paasto, tuttu asia: ”Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.” Niin Jumala siunaa Sinua!

Tänä aamuna, 24.3.2010, rakkaudella Mummi

6 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Rakas mummi.Kiitos jälleen kerran tästä.En ole koskaan paastonnut.
Tietysti voisi herkuista paastota.
Oli kuitenkin ihana havainto,että paastoaminen voi olla myöskin sitä lähimmäisen rakastamista.Katsoa toista silmiin ja olla aidosti siinä paikalla.

Meillä ei ole vielä lapsia.Mutta toivomme niitä erittäin kovasti Janin kanssa.Janin äiti joutui sairaalaan ja tarvitsisi rukousta.
Se voi olla aivoveren vuoto,koska hänellä kerran aikaisemmin jo oli sellainen.Anoppini mies on myöskin hyvin yksinäinen ja hiljainen mies.
Hänellä on rikkinäinen lapsuus ja minua säälittää hän.Jostakin syystä mun on vaikeata puhua vapaasti vanhemmille miehille.
Joskus tunnen siittä syyllisyyttä.
Jännitän silti,vaikka sisimmässäni välitänkin.Kiitos.Sinä olet hyvä kuuntelija.Tule joskus kommentoimaan minunkin sivulleni,
vaikka se hieman toisenlaiselta voikin näyttää.Olet silti aina tervetullut sinnekkin kommentoimaan!Sinustakin olisi ihana kuulla,mitä sinulle esimerkiksi kuuluu?Siunausta♥

Kata

Kirsti kirjoitti...

Rakas mummi ystäväni, sisar Herrassa!
Ihana raamatunluku oikeasta paastosta,johon Jumala mielistyy.
Minulla on käytössä vuoden 1938 käännös, molemmissa se on hyvä. Sinun käyttämässäsi vielä selvemmin.
Voimme paastota herkuista, jonkun mielestä liharuoista,karkeista, mutta Jumalan mielenmukaista on rakastaa lähimmäistä,niinkuin itseään. Mitä toivotte toisten tekevän teille,tehkää te myös heille. Kun ymmärrämme näiden lauseiden sisällön,tahdomme tehdä hyvää kaikille.Vaikka rukoilla, Jumalan tahto meitä kohtaan toteutuu rukouksen myötä.
Ja rakkaus on kekseliäs.
Tunnen Janin äidin,voimme vain rukoilla.
Hebr.10:35-37
Jumalan siunausta!
Hyvää yötä,Jeesus myötä!

mummi kirjoitti...

Rakas Kata! Tänään rukouksemme on: Rakas Taivaallinen Isä, ota kata ja Jani syliisi ja rakasta Heille lapsi. Sinulle kaikki on mahdollista. Kuule rukouksemme Jeesuksen tähden! Siunaa rakkaasti Janin äitiä ja isää. Auta teitä jättämään sairaus huolet Isän käteen. Tänään kiitän Isää siitä, että korvabi ovat parantuneet. Kiitän uudesta aamusta ja sanasta, joka lääkitsi minua. Sefanja 3: 16-17. Aurinkoista päivää Sinulle ja Janille. Mummi

mummi kirjoitti...

Kirsti rakas, tuo antamasi lause on rohkaisulupaus tämänkin aamun rukouksille. Kiitos siitä. Vastasin jo Katalle, tuli paljon virheitä, kun yritän julkaista pian, ettei yhteys katkea. Anteeksi kaikki virheet. Minä en ole koskaan paastonnut ruoasta, koska olen kärsinyt verenpaineesta ja kolesterolivaikeuksista sukuperintöni tähden. Kyllä jatkuva rukous, Isän edessä viipyminen on paras paasto ja Herra itse antoi minulle lähimmäiset vuonna 1986. Olen iloinnut lähimmäistyöstä siitä asti. Ole Siunattu, samoin perhekunasi! Mummi

kaisa jouppi kirjoitti...

Olen kerran paastonnut vuosia, vuosia sitten.
Vaikka paastosimme silloin kokoussarjan puolesta, syvällä selkäytimessäni oli omahyväinen toive, että myös kilot karisisivat ja näyttäisin nätimmältä :(
Tunnustin kyllä itsekkäät tarkoitusperäni Jeesukselle.
Paasto onnistui hyvin ja kokoussarja vielä paremmin :)

mummi kirjoitti...

Kaisa, Rakas, Sinähän sait kolmeinkertaisen siunauksen paastostasi! Minä olen yrittänyt näinä päivinä paastota herkuista, mutta olen sortunut. Herra armahda! Mummi