tiistai 13. syyskuuta 2011

Jumalan käsi taluttaa meitä.

Rakas Lähimmäiseni, eilen satoi vettä koko päivän. Se oli otollinen päivä hauduttaa ohraryynipuuroa, tuota mummin herkkua. Nyt sitä on moneksi päiväksi kylmänä tai paistettuna syötäväksi. Äitini sanoi: "Joka keitetyn paistaa, se makean maistaa!" Olen todennut sen paikkansapitäväksi. Kokeile Sinäkin!

Lueskelin Psalmeja. Psalmi 137 sytytti taas, niinkuin aina. Se on Daavidin virsi. Tuo ihmeellinen Jumalan mies osaa sanoa niin, että siitä syttyy ja yhtyy hänen jokaiseen sanaansa:

"Herra, sinä tutkit minua ja tunnet minut. Istunpa minä tahi nousen, sinä sen tiedät; sinä ymmärrät minun ajatukseni kaukaa. Käynpä tahi makaan, sinä sen havaitset, ja kaikki minun tieni ovat sinulle tutut. Sillä ei ole sanaa minun kielelläni, jota sinä, Herra, et täysin tunne. Sinä olet saartanut minut edestä ja takaa ja laskenut kätesi minun päälleni. Senkaltainen tieto on minulle ylen ihmeellinen,ylen korkea käsittääkseni sen. Minne voisin mennä, kussa ei sinun henkesi olisi, minne paeta sinun kasvojesi edestä? Jos taivaaseen nousisin, sinä olet siellä; jos minä tuonelään vuoteeni tekisin, niin katso, sinä olet siellä. Jos minä kohoaisin aamuruskon siivillä ja asettuisin asumaan meren ääriin, sielläkin sinun kätesi minua taluttaisi, sinun oikea kätesi tarttuisi minuun. Ja jos minä sanoisin: "Peittäköön minut pimeys, ja valkeus minun ympärilläni tulkoon yöksi", niin ei pimeyskään olisi sinulle pimeä; yö valaisisi niinkuin päivä, pimeys olisi niinkuin valkeus."

Rakas Jumala, anna meidän käsittää Sinun läsnäolosi ja huolenpitosi yhtä turvallisena ja rakkaana kuin Daavid sen koki. Anna meidän elää päivämme lähellä Jeesusta, että armo tekisi meidät vapaiksi tuntemaan Sinun tahtosi ja rakkautesi meitä kohtaan. Opeta meille nöyryyttä ja valaise Sinun Sanasi Pyhän Hengen kanssa sydämiimme niin, että siitä eläisimme. Aamen.

Tänä aamuna, 13.9.2011, rakkaudella Mummi

8 kommenttia:

Kirsti kirjoitti...

Olethan perillä tästä Palestiinan valtion perustamisesta YK:n suostumuksella? Jos Suomi äänestää sen puolesta, emme saa Jumalan siunausta. Sitä paitsi tuo ratkaisu ei tuo rauhaa Lähi-Itään vaan päinvastoin. Useimmat eivät viitsi perehtyä tähän asiaan.
Rukoillaan Israelin puolesta.
Terveisin Kirsti2

Anonyymi kirjoitti...

Milloin tuo kokous olikaan jossa Suomikin ratkaisee kantaansa?
Seija

mummi kirjoitti...

Rakas Kirsti2, olemme rukoilleet jo kauan, että Jumalan tahto tapahtuisi. Rukoilen joka päivä, että Herra varjelisi Israelin kaikilta vihollisilta. Olemme samassa rintamassa. Herra ohjaa!

mummi kirjoitti...

Rakas Anonyymi, kokouksen päivämäärää en tiedä. Rukoillaan, että Suomi äänestää oikein. Herra, Sinä voit vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen! Mummi

Kirsti kirjoitti...

Minulla on sellainen käsitys, että se kokous on 20.pvä syyskuuta.
Uskoinkin, että olet rukoillut! Minulle tuli vain kova hädän tunne, kun luin YLEn nettiuutisista eilen, kuinka joku asiantuntija siinä sanoi, että Suomi on valmis puoltamaan Palestiinan valtiota, jos se tuo rauhaa. Sehän ei tuo rauhaa, mutta eihän nuo "asiantuntijat" kuuntele tosiasioita vaan uskovat mitä Palestiinan taho vakuuttelee.

Kirsti kirjoitti...

Siis Kirsti2 kirjoitti tuon edell. viestin.

Anonyymi kirjoitti...

Sadepäivä on suonut hyvän tuokion myös Eräälle Projektille. Muu perhe nukkuu, on hyvä hetki pienille ihmeille.

Ja viestistäsi kiitos, en ota stressiä, vaan ilolla aherran, kun on sopiva kolo.

Halauksin P

mummi kirjoitti...

Nyt kestävää rukousta. Aikaa on vielä muutama päivä, Herra armahda! Palestiina ei rakasta sisarkansaansa Israelia, vaan haluaa sille pahaa. Jumala, anna rauha noille "raukoille rajoille"! Mummi