keskiviikko 10. heinäkuuta 2013

Pietari, silminnäkijä.

Rakas Lähimmäiseni, sade on pyyhkinyt pölyt kesäpihasta ja teiltä. Kasvit ovat saaneet juoda. Onpa Herra pessyt autonkin, joka jäi illalla ulos! Kiitos!

Vielä haluan tuoda Sinulle Pietarin tekstiä. Muistetaan, että hän puhuu sen mitä on itse nähnyt. Hän on silminnäkijä: " Sillä me emme seuranneet viekkaasti sommiteltuja taruja tehdessämme teille tiettäväksi Herramme Jeesuksen Kristuksen voimaa ja tuntemusta, vaan me olimme omin silmin nähneet hänen valtasuuruutensa. Sillä hän sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden, kun tältä ylhäisimmältä kirkkaudelta tuli hänelle tämä ääni: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt." Ja tämän äänen me kuulimme taivaasta, kun olimme hänen kanssaan pyhällä vuorella."

"Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne, ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä, sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta." 2Pietari, 16-21.

Kiitos, Isä, näistä rakkaista todistajan sanoista! Kiitos Jeesus, että sinä rukoilet tänäkin päivänä että me olisimme yhtä Sinun ja Isän kanssa ja Sinun rakkautesi yhdistäisi meidät: "Sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä- minä heissä ja sinä minussa- että he olisivat  täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut." Joh.17: 22-23. Isä anna meille se yhteys! Aamen.

Tänä aamuna, 10.7.2013, rakkaudella Mummi.

1 kommentti:

Kirsti kirjoitti...

Noin se on! Niin, Pietari oli vuorella näkemässä, kokemassa ja kuulemassa. Ja paljon muuta.
Sanasta kiinni pitäminen on tärkeää.