keskiviikko 16. huhtikuuta 2014

Jeesus tuomitaan

Rakas Lähimmäiseni, Jeesuksen jälkiä seuratessamme tulemme hetkeen, jolloin Jeesus tuomitaan: Johannes 19:16 kertoo lyhyesti: "silloin hän luovutti hänet heille ja antoi ristiinnaulittavaksi. Ja he ottivat Jeesuksen."

Sitä ennen kohtasimme Pilatuksen kiirastulen, kun hän yritti pelastaa Jeesuksen: "Katso, minä tuon hänet ulos teille, tietääksenne, etten minä löydä hänessa yhtään syytä." Kansan mielestä se riitti, että Jeesus on sanonut itseään Jumalan pojaksi.

"Kun Pilatus kuuli tämän sanan, pelkäsi hän vielä enemmän ja meni taas sisälle palatsiin ja sanoi Jeesukselle: "Mistä sinä olet?" Mutta Jeesus ei hänelle vastannut. Niin Pilatus sanoi hänelle: "Etkö puhu minulle? Etkö tiedä, että minulla on valta sinut säästää ja minulla on valta sinut ristiinnaulita?" Jeesus vastasi: "Sinulla ei olisi mitään valtaa minuun, ellei sitä olisi annettu sinulle ylhäältä. Sentähden on sen synti suurempi, joka jätti minut sinun käsiisi."

Tässä Jeesus tuo ilmi Jumalan voiman! Meilläkään ei olisi mitään, ellei Jumala olisi meille elämää antanut. Hiljaaisella viikolla saamme kiittää Jumalaa elämästä, ja kuoleman voittaneesta Vapahtajastamme. Vapauteen Kristus meidät vapautti ja sisäisen elämän Isän,Jumalan, kanssa Hän meille ristillä avasi! Kiitos Sinulle Kristus!

Tänä aamuna, 16, 4. 2914, rakkaudella Mummi

Ps. Teet monet iloiseksi, jos tuot lahjasi lähimmäistemme pääsiäispusiin Palosaaren srk..keskukseen tänään klo 14-20! Kiitos!

Ei kommentteja: