sunnuntai 18. lokakuuta 2015

Jeesuksen lähettiläät.

Rakas Lähimmäiseni, tämän lepopäivän otsikko on "Jeesuksen lähettiläät". Minäkin koen olevani Jeesuksen lähettiläs, todistaja, pienellä paikallani, sillä sain kuulla kehoituksen rukouspyyntööni 2009: "Kirjoita, mitä olet nähnyt ja kuullut." Joka päivä näen Jumalan tekoja luonnossa, joka päivä saan kuulla ja lukea Jumalan Sanaa, ja Jumalan huolenpito ja rakkaus lisäävät luottamustani Elämän Antajaan ja Ylläpitäjään joka päivä. Etsin joka aamu uutta Isän sydämeltä! Siitä iloitsen, että Sinullakin, Lukijani, on sama halu, kun kuljet kanssani! Siitä iloitsen, että Jeesus on luvannut olla kanssamme täällä kaikki päivät ja viedä meidät Isän kotiin tämän elämän jälkeen. Siitä iloitsen, että vielä 81 vuotiaana saan Sinua ylistää, Kaikkivaltias Isä, meidän Parantajamme!

Päivän Psalmi 145:8-13: Jumalan hyvyyden ylistys: "Herra on armahtavainen ja laupias, pitkämielinen ja suuri armossa. Hän on hyvä kaikille ja armahtaa kaikkia tekojansa. Kaikki sinun tekosi ylistävät sinua, Herra, ja sinun vanhurskaasi kiittävät sinua. He puhuvat Sinun valtakuntasi kunniasta ja kertovat sinun voimastasi. Niin he ilmoittavat ihmislapsille hänen voimalliset työnsä ja hänen valtakuntansa kirkkauden ja kunnian. Sinun valtakuntasi on iankaikkinen valtakunta, ja sinun herrautesi pysyy polvesta polveen."

"Päivän evankeliumi Joh. 13: 16-20: Jeesuksen sanoja opetuslapsille: "Totisesti, totisesti minä sanon Sinulle; ei palvelija ole herraansa suurempi, eikä lähettiläs lähettäjäänsä suurempi. Jos te tämän tiedätte, niin olette autuaat, jos te sen teette. En minä puhu teistä kaikista; minä tiedän ketkä olen valinnut, mutta tämän kirjoituksen piti käymän toteen: "Joka minun leipääni syö, on nostanut kantapäänsä minua vastaan." Jo nyt minä sanon sen teille, ennenkuin se tapahtuu, että te, kun se tapahtuu, uskoisitte, että minä olen se. Totisesti, totisesti minä sanon teille; joka ottaa vastaan sen, jonka minä lähetän, se ottaa vastaan minut; mutta joka ottaa vastaan minut, se ottaa vastaan hänet, joka on minut lähettänyt"

Rakas Jumala, kiitos, että tänään puhut meille Sanasi kautta seurakunnan jumalanpalveluksessa. Kiitos, että saamme kohdata Jeesuksen ehtoollisella! Aamen

Tänä aamuna, 18.10.2015, rakkaudella Mummi.

4 kommenttia:

sylvi kirjoitti...

Siunattua pyhäpäivää sinulle.
Kiitos kaikista Jumalan lähettiläs mummi.

Anneli A kirjoitti...

Kaunis teksti, kiitos siitä. Ihanaa sunnuntai-iltaa!

mummi kirjoitti...

Rakas Sylvi, tuo lähettiläs on kyllä liian juhlallinen sana minun kohdallani, olen paremminkin tässä Jumalan todistaja. Jumalan siunausta viikkoonne! Mummi

mummi kirjoitti...

Rakas Anneli A, Isä kanssasi kaikessa! Kiitos mukanaolostasi! Mummi