maanantai 19. syyskuuta 2016

Ylistys ja kiitos Sinulle, Jumalani, iankaikkisesti!

Rakas Lähimmäiseni, Herra siunatkoon alkavan viikon ja kaikki sen mukanaan tuomat asiat! Herra kanssasi, ja Herra ystäväni kanssa kaikessa, kun hän tänään lähtee luotani!

Olen lukenut ystävälleni Raamattua. Omia runojani luin hänelle eilen. Kohta uskoontuloni jalkeen teki mieleni ylistää Jumalaa, niinkuin Daavid ylistää Psalmeissansa. Silloin kirjoitin Airi Inkerin psalmin. Lähetän sen Sinulle ystäväni. Ylistetään sen myötä Jumalaa tänä aamuna ja tuodaan kukin oma rukouksemme meitä rakastavalle Isälle, Pojalle ja Pyhälle Hengelle!

"Minun Herrani ja minun Jumalani, Sinua minä kiitän ja kunnioitan kaiken elinaikani. Sinä nostit minut  peloistani. Sinä nostit minut hautaan vaipuvien joukosta!

Sinun tahdostasi synnyin tähän maailmaan, Sinun silmäsi näkivät syntymäni. Sinä kirjoitit nimeni kirjaasi sylilapsena. Sinulla oli minulle tie, mutta kaikki tienviitat, jotka eteeni asetettiin veivät poispäin sinusta. 

Kuin unessa vietin nuoruuteni päivät. En tiennyt, että Siinun silmäsi seurasivat elämääni. En tiennyt, että kätesi ohjasi kulkuani. Sinä johdatit minut työhön, joka oli minulle sovelias. Sinä annoit minulle hyvän perheen. Avasit armosi runsauden. Oikeaan aikaan lähetit Jeesuksen vapauttamaan minut synneistäni. Kutsuit minut seurakuntayhteyteen.

Kun minä nukun, Sinä herätät minut Psalmin sanalla. "Sinä ymmärrät minun ajatukseni kaukaa", niin Sinä totisesti teet. Sinä tiedät, milloin tarvitsen Sanasi virvoittavaa voimaa: "Sillä, katso, ei ole sanaa minun kielelläni, jota Sinä, Herra, et täysin tunne. Sinä olet saartanut minut edestä ja takaa ja laskenut kätesi minun päälleni."

Käsivartesi suojelevat minua. Sinun rakkautesi lämpö on käsi minun päälläni. Sinun armosi on minun rauhani. Iankaikkinen elämä luonasi on huomisen turvani. Ylistys ja kiitos Sinulle, Jumalani, iankaikkisesti!  Airi Inkeri.

Tänä aamuna, 19.9.2016, rakkaudella Mummi.

3 kommenttia:

mummi kirjoitti...

Rakas uusi lukijani, Kaksi huonetta! Tervetuloa kanssamme etsimään Isän kasvoja! Herran enkeli varjelkoon kulkusi! rakkaudella Mummi.

Unknown kirjoitti...

Kiitos Airi Inkerin psalmista! Oli niin sopiva myös itselleni. t. Eeva-L

mummi kirjoitti...

Kiitoss, rakas Eeva-Liisa palautteestasi! Sen rohkaisemana lähetän vielä pari runoani tätodistukseksi siitä, kuinka Jumala uudestusynnyttää ihmisen, ja antaa ilon! Ylistys Jumalalle! Mummi