perjantai 29. elokuuta 2014

Rauhaa, rauhaa


Rakas Lähimmäiseni, tänään päivän sana tuo eteemme Jumalan rukouksen Israelin puolesta: "Kunpa kansani vihdoin kuulisi minua, kunpa Israel kulkisi minun teitäni. Minä nujertaisin heti sen viholliset, kohottaisin käteni sen ahdistajia vastaan:" Ps.81:14-15.

Mikä ihana lupaus Israelille! Ja kuinka ajankohtainen! Israelin kansan kääntyminen Jumalan puoleen lopettaisi sodan. Me Jeesukseen uskovat voimme ilolla jatkaa kestorukousta Israelin puolesta: Isä, avaa Israel kuulemaan Sinun rukouksesi ja tuntemaan Sinun rakkautesi Jeesuksessa Kristuksessa, meidän Vapahtajassamme. Liitä oma kansasi kaikkialla perheväkeesi. Tätä rukoilemme Jeesuksen nimessä.

Jeesus, rauhan Ruhtinas, ota päättäjät rakkautesi vaikutuspiiriin niin, että rauhan solmiminen tulee mahdolliseksi ja sodat loppuvat. Ole kaikkien nyt kärsivien turva, anna heille luja luottamus Sinun rakkauteesi ja iankaikkiseen valtakuntaasi, jossa rauha vallitsee ja Sinä hoidat omiasi! Aamen


"Kun Herra hoitaa, paimentaa, ei silloin mitään puutu. Hän kaitsemasta minua ei väsy ei hän suutu. Hän ruokkii taivaan leivällä ja elävällä vedellä virvoittaa sieluani. Minua tiellä autuuden hän ohjaa Hengellänsä. Luo tuoreen, vehmaan laitumen hän kutsuu äänellänsä. Hän tuntee kaikki tarpeeni, hän täyttää köyhän sieluni armollaan avaralla. Ja pimeässä laaksossa jos yksin vaeltaisin ja tuhansissa vaaroissa jos tuskaa maistaa saisin, niin pelkäisi en kuitenkaan, kun vitsallaan ja sauvallaan minua Herra johtaa. Hän sielulleni valmistaa runsaimman armopöydän. Hän Hengellänsä vahvistaa, niin että riemun löydän. Mimua seuraa laupeus ja Herran hyvyys, rakkaus, päivien loppuun asti:" Virsi 375.

Tänä aamuna, 29.8.2014, rakkaudella Mummi

Ei kommentteja: