sunnuntai 3. toukokuuta 2015

Taivaan kansalaisena maailmassa.

Rakas Lähimmäiseni, valkovuokot nukkuvat vielä, mutta päivällä ne avaavat valkokukkansa todistamaan Jumalan voimasta. Kiitos, Isä, keväästä ja kasvun ihmeestä!

Tämän lepopäivän aihe on "Taivaan kansalaisena maailmassa". Me tiedämmekin, minkälaista se on, elää Jeesuksen seuraajana ja todistajana. Joskus meitä katsotaan säälien. Mutta Jumalan Sana vahvistaa meitä kulkemaan Sanan valossa, Pyhän Hengen johdatuksessa ja Jeesuksen armossa. On ilo polvistua tänään ehtoollispöytään ja kuulla kuinka pastorimme Markus Pöyry meitä evästää:

2. lukukappale 1. Joh. 3:18–24
Lapsukaiset, älkäämme rakastako sanalla tai kielellä, vaan teossa ja totuudessa. Siitä me tiedämme, että olemme totuudesta, ja me saatamme hänen edessään rauhoittaa sydämemme sillä, että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki. Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, niin meillä on uskallus Jumalaan, ja mitä ikinä anomme, sen me häneltä saamme, koska pidämme hänen käskynsä ja teemme sitä, mikä on hänelle otollista. Ja tämä on hänen käskynsä, että meidän tulee uskoa hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimeen ja rakastaa toinen toistamme, niinkuin hän on meille käskyn antanut. Ja joka pitää hänen käskynsä, se pysyy Jumalassa ja Jumala hänessä. Ja siitä me tiedämme hänen meissä pysyvän, siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut.

Evankeliumi Joh. 15:10–17
Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan. Tämän minä olen teille puhunut, että minun iloni olisi teissä ja teidän ilonne tulisi täydelliseksi. Tämä on minun käskyni, että te rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut. Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä. Te olette minun ystäväni, jos teette, mitä minä käsken teidän tehdä. En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni. Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi. Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne."

Mennään tänään kaikki Jeesuksen seuraajat omiin seurakuntiimme kiittämään Jumalaa!
Tänä aamuna, 3.5.2015, rakkaudella Mummi.

Ei kommentteja: