sunnuntai 17. tammikuuta 2016

Jeesuksen Jumalallinen voima.

Rakas Lähimmäiseni, tämän lepopäivän otsikko on: "Jeesus ilmaisee jumalallisen voimansa". Jeesus muuttaa veden viiniksi Kaanaan häissä. Mennään seurakunnan jumalanpalvelukseen kuulemaan Sanan saarna ja kohtaamaan Jeesus ehtoollisella jumalallisessa voimassaan! Ole ylistetty, kallis  Vapahtajamme!

Minä olen keskustellut ystävän kanssa. Hän oli masentunut sairaudestaan, joka iski yllättäin. Itsekin sain pitkän terveen jakson jälkeen kokea eteisvärinän, muistutuksen kuolevaisuudesta. Molemmat ymmärsimme, että Jumala puhuttelee! Rukoilimme, että ymmärtäisimme Jumalan vetävän meitä lähelleen. Kaiken saamme Hänen kädestään.

Illalla kuuntelin ja katselin ohjelmaa Cafe Raamattu, jossa käsiteltiin Mailis Janatuisen kirjaa Jobista, Raamatun suuresta kärsijästä. Oli hyvin mielenkiintoinen ohjelma. Mailis viittasi luentoihinsa osoitteessa: www.ilosanomapiiri.fi. Kuuntelin viidennen luennon: "Herra, missä olit kun Jobin usko horjui?" Hyvä luento, jokaisen masentuneen ja kyselevän kuunnella! Suuren surunsa ja onnettomuutensa keskellä Job lausuu uskontunnustuksensa, joka meidän kaikkien pitäisi sisäistää: "Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä. Ja sitten kun tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan. Hänet olen minä näkevä apunani; minun silmäni saavat nähdä hänet - eikä vieraana." Job 19: 25-27.

Rakas, Jumala, niinkuin Sinä siunasit Jobia hänen murheensa aikana, niin hoida meitähin ymmärryksellä, "että kaikki koituu niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat." Aamen.

Tänä aamuna, 17.1.2016, rakkaudella Mummi.

Ei kommentteja: