perjantai 15. tammikuuta 2016

"Jeesus johdata tiemme kulkua!"

Rakas Lähimmäiseni, kauan odotimme oikeata talvea. Nyt, kun se tuli, se tuntuu liian kovalta tuulineen tuiskuineen. Tekisi mieli kietoutua peitteisiin ja nukkua! Ainakin mummilla on väsymysaika, kun sydäntä piti hakata. Yli kaksi vuotta sain olla ilman sitä vaivaa. Nyt tuntuu taas vaikealta, kuinka tästä jatketaan?

Juha Vähäsarja tuo meille tekstin Jesajasta: "Mutta sokeat minä kuljetan teitä, joita he eivät ole kulkeneet, annan heidän astella polkuja, joita he eivät tunne. Minä muutan pimeyden heidän edellään valoksi, louhikkopolut sileäksi tieksi. Nämä ovat minun tekojani, näin minä olen tehnyt ja näin minä teen yhä." Jes. 42:16

"Olen ennenkin ollut kuin sokea pimeydessä tulevaisuuteni suhteen. Vanha tie on auttamatta kuljettu loppuun, uusi ei ole vielä näkyvissä. Mitä tehdä? Masennukseen olisi syytä, toivoon ei muuta, kuin Jumalan sanan ikuiset lupaukset. Kumpaa uskoa? Voisiko sittenkin toivoa elämältä vielä jotain hyvää?
Jeesus avaa uuden polun, jota en ole ennen kulkenut. Hän avaa reitin, jota en osannut edes ajatella. Hän muuttaa pimeyteni näkemisen valoksi. Hän tasoittaa terävän luohikkopolun tasaiseksi tieksi. Vain Jumala, minun Jumalani voi luvata näin paljon. Vain hän on tehnyt ennenkin näin ja voi vieläkin tehdä. Siis uskon ja luotan, että Jeesus aukaisee oikean ja juuri minulle sopivan tien kulkea."

Rakas Jumala, sovita minun askeleeni ja mieleni ikäiseni ihmisen askeliin, että vanha ruumiini kestäisi elämäni haasteet. Rauhoita sydämeni Sinun rauhallasi, rakas Jeesus! Aamen.

Tänä aamuna, 15.1. 2016, rakkaudella Mummi.

4 kommenttia:

Metsäntyttö kirjoitti...

Tuon saman Vähäsarjan tekstin minäkin tänä aamuna luin. Se on lohdullista tekstiä. Sinua Mummi tahdon siunata Herran siunauksen sanoin: "Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua. Herra kirkastakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen. Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan. Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Aamen."

mummi kirjoitti...

Kiitos, rakas Metsäntyttö, parempaa lahjaa et olisi mummille voinut antaa. Herra rauhoittaa minut yöunille Sinun siunauksellasi! Kiitos! mummi.

Kirsti kirjoitti...

Toivon että voit antaa itsesi olla väsynyt. Olet todella paljon ja monenlaista jaksanut. Uskon että sydämesi tarvitsee nyt lepoa.
Pyhä Kolmiyhteinen Jumala kuulee rukouksesi ja sen sinä tiedätkin!

mummi kirjoitti...

Rakas Kirsti, olen nukkunut suurimman osan vuorokaudesta, pitkiä hyviä unia! Kiitän Jumalaa siitä, että unta riittää! Vettä olen juonut paljon. Eilen kävin tarkistamassa verensokerin. Se oli 5,1. Oli 5 tuntia aamiaisesta. Sydämen juoksu oli minulle vakava muistutus, se pani ajatukset liikkeelle. Kiitos Kirsti, kiitetään Jumalaa, Hän pitää meistä huolen! Mummi.