perjantai 5. syyskuuta 2014

Jumala lohduttaa surussa

 Rakas Lähimmäiseni, eilen sain useita esirukoupyyntöjä murheen murtamien lähimmäisten puolesta. Kannoin heitä ja heidän asioitaan Isän eteen. Kauan en nukkunut, Isä herätti rukoilemaan. Raamatusta etsin tukea. Eteeni avautuu psalmi 22, jossa Jumalaan luottava ihminen huutaa tuskaansa ja saa avun. Vanhassa Raamatussa otsikko on "Vanhurskaan kärsimys ja korotus, uudessa käännöksessä: " Jumala, miksi olet minut hylännyt?" Psalmi on Daavidin virsi ja heti seuraava Psalmi 23 on Daavidin ylistys: "ei minulta mitään puutu!"

Jumala on läsnä, kun murhe meitä kohtaa. Jeesus kannattelee meitä, kun Hänelle tuskaamme huudamme, Hän katsoo meitä rakkautensa silmillä ja sanoo: " Älä pälkää, Minä olen sinut nimeltä kutsunut, Sinä olet minun." Ennemmin tai myöhemmin Jumalan rakkaus rauhoittaa sydämen ja ymmärrämme taas kiittää Luojaamme ja Jumalaamme, "joka on apumme hädässä aivan vahva!"

Kuule, kuinka Daavid huutaa tuskissaan: "Minua saartavat väkevät sonnit, Baasanin härät piirittävät minut, avaavat kitansa minua vastaan, niinkuin raatelevat, kiljuvat leijonat. Niinkuin vesi, minä olen maahan vuodatettu, kaikki minun luuni ovat irti toisistansa, minun sydämeni on niinkuin vaha, se on sulanut minun rinnassani. Minun voimani on kuivattunut kuin saviastian siru, ja kieleni tarttuu suuni lakeen ja sinä lasket minut alas kuoleman tomuun.Sillä koirat minua piirittävät, pahain parvi saartaa minut, minun käteni ja jalkani, niinkuin jalopeurat. Minä voin lukea kaikki luuni; he katselevat minua ilkkuen, he jakavt keskenänsä minun vaatteeni ja heittävät minun puvustani arpaa." jakeet: 13-19

Lohdutuksen saatuaan Daavid laulaa: "Te, jotka pelkäätte Herraa, ylistäkää häntä. Kunnioittakaa häntä, kaikki Jaakobin siemen, kaikki Israelin siemen, peljätkää häntä, sillä hän ei halveksi kurjan kärsimystä, ei katso sitä ylen, eikä kätke häneltä kasvojansa, vaan kuulee hänen avuksihuutonsa. Sinusta on minun ylistyslauluni suuressa seurakunnassa; minä täytän lupaukseni häntä pelkääväisten edessä." jakeet 24-26

Tänä aamuna, 5-9-2014, rakkaudella Mummi

Ei kommentteja: