torstai 11. syyskuuta 2014

Pelastuneen kiitosvirsi

Rakas Lähimmäiseni, eilen oli hääpäivämme, yhtä kaunis syypäivä, kuin 54 vuotta sitten. Vein Teuvon haudalle pihasta kukkia ja muistelin sitä onnenpäivää. Kirkkaassa muistissa se päivä vielä on, vaikka vuosia on vierähtänyt. Tuli iso ikävä. Ystävän kanssa kävimme iltapäivällä taidenäyttelyssä ja iloitsimme siitä, että saimme olla pappia kyydissä. Rukousyhteys siunasi, kuten aina.

Tänään palaamme Psalmiin 30: 3-4, pelastuneen kiitosvirteen, jossa Jeesuksen armahtama ihminen ilotsee muutoksesta , jonka Jeesus tuo elämään. Hän kiittää: "Herra, minun Jumalani, sinua minä huusin ja sinä paransit minut. Herra, sinä nostit minun sieluni tuonelasta, sinä herätit minut henkiin hautaan vaipuvien joukosta." Pelastunut iloitsee vielä luvun lopussa: "Kuule, Herra, ja armahda minua, Herra ole minun auttajani. Sinä muutit minun murheeni ilokarkeloksi, sinä riisuit minun surupukuni ja vyötit minut riemulla, että minun sieluni veisaisi sinulle kiitosta, eikä vaikenisi, Herra, minun Jumalani, sinua minä ylistän iankaikkisesti!"

Kiitos, rakas Jumala, että Sinä kutsut kärsiviä, itseensä pettyneitä, syntinsä tuntevia. Kiitos, että Jeesus on tullut palastamaan syntisiä Sinun yhteyteesi, Taivaallinen Isämme! Sielumme on levoton, kunnes se löytää levon Sinussa, Pyhä Jumala. Vain Jeesuksen ristintyöhön uskovalla on pääsy Sinun lapseksesi, armollinen Isä. Ole kiitetty ja ylistetty, Kolmiyhteinen Jumala, että annat rauhan sydämeen tämän maailman murheidenkin keskellä. Kiitos Pyhän Hengen johdatuksesta! Kiitos rukousyhteydestä, jonka Jeesus siunaa!

Tänä aamuna, 11.9.2014, rakkaudella Mummi

Ei kommentteja: