lauantai 28. marraskuuta 2009

Liian hyvä ihmiseksi

Lähimmäiseni, muistatko miehen, joka sanoi: ”Herra, minulla ei ole ketään, joka veisi minut lammikkoon, kun vesi on kuohutettu”. Jeesus paransi tuon kolmekymmentä kahdeksan vuotta sairastaneen miehen sapattina. Joh. 5: 15- 18 jatkuu näin: ”Niin mies meni ja ilmoitti juutalaisille, että Jeesus oli hänet terveeksi tehnyt. Ja sen tähden juutalaiset vainosivat Jeesusta, koska hän semmoista teki sapattina. Mutta Jeesus vastasi heille: ”Minun Isäni tekee yhäti työtä ja minä myös teen työtä”. Sen tähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi.”

Nämä juutalaiset, joita myös fariseuksiksi ja publikaaneiksi mainitaan, eivät hiljentyneet kuuntelemaan Jeesuksen sanomaa. Heillä oli laki, johon he uskoivat, niin kuin pukki sarviinsa. He eivät tienneet mitään Jeesuksen evankeliumista. He kuulivat Jeesuksen sanat: ” Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi”, mutta eivät ymmärtäneet sanojen sisältöä. Viha Jeesusta kohtaan nousi joka kerta, kun he näkivät Jeesuksen tekevän laupeuden työtä.

Näinhän on tänä päivänäkin. Jeesus sana, on punainen vaate monelle. Ei hiljennytä kuuntelemaan Jeesuksen rakkauden sanomaa. Uskotaan, että Jumala on ja Hän varjelee ja siunaa, mutta Jeesuksesta ei haluta tietää mitään. Jos näin on Sinun kohdallasi, rakas Lähimmäiseni, hiljenny Herran edessä ja odota Häntä. Huuda Jeesusta avuksesi! Hän tulee ja aterioi Sinun kanssasi. Hän sanoo: ”Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan ja hän minun kanssani”. Sillä aterialla Sinä saat syntisi anteeksi ja saat uudestisyntyä Jumalan lapseksi. Jumalan lahjana saat uskon Jeesukseen. Sinä saat Pyhän Hengen sydämeesi puolustajaksesi ja saat Sinua rakastavan Isän, jolle saat puhua rukouksessa kaikki asiasi. Meillä on kolmiyhteinen Jumala, Isä, Poika ja Pyhä Henki. He ovat yhtä ja mekin, Sinä ja minä, saamme olla yhtä Jeesuksessa Kristuksessa, meidän Herrassamme.

Tänä aamuna, 28.11.2009, ilolla Mummi