torstai 28. marraskuuta 2013

Runoa Raamatussa.

Rakas Lähimmäiseni, herään kahdelta ja kuulen kahden miehen keskustelevan uskosta ja Raamatun totuudesta. He keskustelevat, että Sanasta ollaan eri mieltä. Sananlaskut 8: 22-36 löysin kauan sitten ihastellen lukemani tekstin. Minun mielestäni se on Jumalan Pojan runollista tekstiä ennen hänen maailmaan syntymistään. Aikojen alussa, kun oli vain Isä, Poika ja Pyhä Henki:

"Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi toisistaan, ennen aikojen alkua. Iankaikkisuudesta minä olen asetettu olemaan, alusta asti, hamasta maan ikiajoista. Ennenkuin syvyyksiä oli, synnyin minä, ennenkuin oli lähteitä, vedestä rikkaita. Ennenkuin vuoret upotettiin paikoilleen, ennen kukkuloita, synnyin minä, kun hän ei vielä ollut tehnyt maata, ei mantua, ei maanpiirin tomujen alkuakaan.

Kun hän taivaat valmisti, olin minä siinä, kun hän veti piirin syvyyden pinnalle, kun hän teki vahvoiksi pilvat korkeudessa, kun syvyyden lähteet saivat voiman, kun hän merelle asetti sen rajat, että vedet eivät kävisi hänen käskynsä yli, kun hän vahvisti maan perustukset, silloin minä hänen sivullansa hoidokkina olin, ihastuksissani olin päivästä päivään ja leikitsin hänen edessänsä kaikin ajoin; leikitsin hänen maanpiirinsä päällä ja ihastukseni olivat ihmislapset."

Ystävä, joka asut näillä main, pistäydy Palosaaren Tammikartanossa !0-16 Tänään. Myymme siellä toisten sivulla herkkukoriarpoja ym. lähimmäisille jouluruokia hankkiaksemme!

Tänä aamuyönä, 28.11.2013, rakkaudella Mummi.

Ei kommentteja: