torstai 27. lokakuuta 2016

Jumalan johdatuksessa.

Eilen, iltapäivällä puhuin pitkän piristävän puhelun rakkaan blogiystäväni kanssa! Ihmettelen Jumalan hyvää johdatusta, kuinka  hän antaa vanhalle sydänystävän ja kannustajan ihan yllättävältä taholta. Kiitos, Isä, rikas lahjojen antaja! Sinä lähetät aina avun oikeaan aikaan!

Jumala lupaa johdattaa, Jeremia 31:9: "Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen Israelin Isä ja Efraim on minun esikoiseni."

Juha Vähäsarja puhuu Jumalan johdatuksesta: Yksi elämän suurimmista mysteereistä on Jumalan johdatus. Jumala lupaa sanassaan johdattaa meitä kun me kuljemme rukoillen. Hän vaikuttaa silloin meissä mielensä mukaisen tahtomisen ja tekemisen. Tähän voimme todeta uskossa Lutherin tavoin: "Tämä on varmasti totta." Sen jälkeen mikään ei olekaan niin selvää. Jumala johdattaa rukoilevia lapsiaan välillä aivan outoja teitä. Suuntaan, johon ei oltu ajateltukaan mentävän. Tapahtumien keskelle, joihin ei haluttaisi sormellakaan koskea. Koemuksiin, joista johdatus tuntuu olevan varsin kaukana. Ja kuitenkin kaikki nämä tiet löytyvät Isän kartalta ja kaikki sujuu niinkuin pitääkin."

Tänä aamuna, 27.10.2010, rakkaudella Mummi.




Ei kommentteja: