perjantai 21. lokakuuta 2016

Rukoillaan yhdessä.

Rakas Lähimmäiseni, kun mummi kävelee syksyisessä luonnossa ja katselee auringossa kylpeviä värikkäitä vaahteroita, sydän laulaa: "Arpa lankesi minulle ihanasta maasta! Turvassa saamme elää, ja iloiten nauttia yhteisestä ateriasta ystävän kanssa!" Kiitos, Taivaallineen Isä! Mutta näin ei ole kaikkien ihmisten kohdalla. Syyriassa ja monissa maailman maissa lähimmäisemme elävät suuressa hädässä. Rukoillaan heidän puolestaan: Sinä Jumala, voit rakkautesi voimalla saada sodat loppumaan! Sinä, Iankaikkinen Isä, voit tuoda rauhan ja rakkauden koteihin ja turvata lasten elämän! Sinun voimaasi me luotamme ja rukoilemme: Valaise maailmamme Jeesuksen ristinvoiton kautta! Jeesuksen nimessä me tätä pyydämme. Aamen.

Jaakko Haavion sana Psalmista 16: "Arpa lankesi minulle ihanasta maasta ja kaunis on minun perintöosani. Minä kiitän Herraa, joka on minua neuvonut, yölläkin minua siihen sisimpäni kehoittaa. Minä pidän Herran aina edessän, kun hän on minun oikealla puolellani, minä en horju. Sentähden minun sydämeni iloitsee ja sieluni riemuitsee, ja myös minun ruumiini elää turvassa."
"Herra Jumala, avaa meidän ahtaat sydämemme sinun kiitostasi lausumaan. Auta silmämme näkemään sinun ihmeitäsi! Sinä olet antanut meille hyvän ajallisen isänmaan. Anna kaikille täällä asuville riittävä jokapäiväinen leipä. Auta niitä, joille olet uskonut valtaa, toimimaan niin, että uusia työtilaisuuksia avautuu ja ansiotaso nousee. Mutta , Herra, kun maailmassa on paljon niitä, joilta puuttuu lähes kaikki, tee meistä itsellesi apumiehiä maailman hädän lievittämiseksi." Aamen.

Tänä aamuna, 21.10.2016, rakkaudella Mummi.

Ei kommentteja: