sunnuntai 22. toukokuuta 2016

Suruttomuudesta vastuulliseksi.

Rakas Lähimmäiseni, oletko Sinä kuullut sanan suruton. Minä olen kuullut sanan ennen uskoontuloani. Minä olin suruton, en ymmärtänyt kaivata Jeesusta, kun en tiennyt syntiä tehneeni. Tänään kiitän siitä, että Jeesus herätti minut synnin unesta ja uudestisynnytti minut  Jumalan lapseksi. Tänään iloitsen kanssasi siitä, että synnit ovat anteeksiannetut! Iloitsen kanssasi Jeesuksen läsnäolosta ja Isän huolenpidosta!

Tämän lepopäivän otsikko on "Salattu Jumala". Sanan aika kirjoittaa: - - "Totisesti, totiesti: jos ihminen ei synny uudesti ylhäältä, hän ei pääse näkkemään Jumalan valtakuntaa." Nikodemus kysyi: "Miten joku voi vanhana syntyä? Miten joku voisi mennä takaisin äitinsä kohtuun ja syntyä toisen kerran? Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti, jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan." Joh.3:1-15.

Jeesus tunsi minut kasteestani asti. Hän ikävöi minua luokseen, sen vuoksi Hän sanoi minulle, kun olin palannut: "Ilosanoma Jeesuksesta, on jo aika!" Silloin ymmärsin pyrkiä sanaa kuulemaan kirkkoon, seurakuntaan. Pyhä Henki johdattaa joka päivä vielä vanhanakin kädestä pitäen. "Olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, eivät enkelit, eivät henkivallat, ei mikään nykyinen eikä mikään tuleva, eivätkä mitkään voimat, ei korkeus eikä syvyys ei mikään luotu voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta, joka on tullut ilmi Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme." Room.8: 38-39.

Yhdytään Sanan ajan rukoukseen: "Pyhä Jumalamme, salattu, mutta lähellä. Sinä olet suurempi kuin täällä saatamme koskaan ymmärtää. Sinun rakkautesi on syvempi kuin koskaan osaamme ottaa vastaan. Sinun viisutesi ja luomisvoimasi on ehtymätön ja ääretön. Kiitos, että tulit luoksemme Pojassasi Jeesuksessa. Kiitos, että saavuit vierellemme ja jaoit elämämme. Kiitos, että lähetit Pyhän Henkesi sydämiimme. Ylistämme sinua!"

Tänä aamuna, 22.5.2016, rakkaudella Mummi.





Ei kommentteja: