torstai 2. lokakuuta 2014

Luovuus, Jumalan lahja

Rakas Lähimmäiseni, iloitse kanssani, sillä olen ainakin Korkeamäen onnellisin ihminen! Eilen sain kutsun akvarellikurssille! Olen odottanut sitä kuin lehmä kesää! Sinähän muistat, lukijani, että en saanut mennä ateneumiin, silloin nuorena. Siksi olen käynyt ateneumia koko ikäni. Olen yrittänyt oppia maalaamaan eri tekniikoilla ja etsinyt parasta. Nyt alkaa minun "ateneumini" viimeinen ja vaikein kurssi, opetella maalaamaan vesiväreillä! Mikä ilo! Nyt alkaa mielenkiintoinen ruskasyksy!

Jumalta olemme saaneet luovuuden. Yksi saa halun säveltää, toinen maalata, kolmas rakentaa jne. Luovuus on ihmeellinen ilo sisällämme! Luovuus on Luojamme lahja.

Me ihmiset olemme Jumalan täydellinen taideteos.Psalmi 139 kertoo siitä näin: "Sinä olet luonut minut sisintäni myöten, äitini kohdussa olet minut punonut. Minä olen ihme, suuri ihme, ja kiitän sinua siitä. Ihmeellisiä ovat sinun tekosi, minä tiedän sen. Minä olen saaanut hahmoni näkymättömissä, muotoni kuin syvällä maan alla, mutta sinulta ei pieninkään luuni ole salassa. Sinun silmäsi näkivät minut jo idullani, sinun kirjaasi on kaikki kirjoitettu. Ennen kuin olin elänyt päivääkään, olivat kaikki päiväni jo luodut. Kuinka yliverteisia ovatkaan sinun suunnitelmasi, Jumala, kuinka valtava onkaan niiden määrä! Jos yritän niitä laskea, niitä on enemmän kuin hiekanjyviä. Minä lopetan, mutta tiedän, että: sinä olet kanssani."

Omin silmin olen nähnyt tuon Jumalan taideteoksen kokonausuuden ruumiinavauksessa. Silloin sain varmuuden siitä, että Jumala on meidät luonut! Patologin selostus kaiken toimivuudesta ruumiissamme mykisti minut. Ääretön viisaus on ihmisruumiin rakentanut. Hän on Jumalamme ja Isämme!

Kiitos, Rakas Jumala, luovuuden lahjasta! Olemme saaneet sirun Sinun saloistasi, Pyhä Jumala! Aamen.

Tänä aamuna, 2.10.2014, rakkaudella Mummi


4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Iloitsen todella kanssasi, että pääset haluamallesi kurssille, samoin myös varmaan kaikki lukijasi. Syksy on kaunis niin kuin sinun kuvasi, näen ikkunastani samanlaisia ihania värejä. Nautitaan tästä hetkestä sekä kaikesta tulevasta Herramme hyvään johdatukseen luottaen.
eeva

Anonyymi kirjoitti...

Täällä ystäväsi Alavudelta iloitsee pääsystäsi hartaasti toivomaasi maalausryhmään.
Iloitsen myös tästä blogistasi.Osaat niin hyvin avata Raamatun sanomaa tällaiselle maallikolle.

mummi kirjoitti...

Rakas eeva, kiitos kauniista sanoistasi. Isä maalaa luonnon silmiä hivelevin värein. Ikoitaan ja kiitetään, sillä kiitos on siunauksen siemen! Mummi

mummi kirjoitti...

Kiitos Anonyymi Alavudelta! Te aloitte minun intoni vesiväreihin siellä maalausleirillä. Olitte ihania malleja! Kiitos! Iloitaan Jumalan Sanasta! Mummi