sunnuntai 5. lokakuuta 2014

Uskotaan lapsen lailla!


Rakas Lähimmäiseni, meidän Isämme ja Luojamme herätti meidät värikylläiseen Mikkelinpäivään, jota myös enkelien ja lasten päiväksi sanotaan: Herra siunatkoon Sinun lepopäiväsi!

Tämän päivän evankeliumiteksti on Matt. 18: 1-6: "Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?" Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille, ellette käänny ja tule lapsten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan. Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa, ja joka ottaa tykönsä yhden tämänkaltaisen lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut. Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen."

Eilen kerroin Ainosta, joka uskoi saavansa siililapasensa takaisin, kun sitä Taivaanisältä rukoiltiin koko perheen voimalla. Jumala kuuli rukouksen ja lapsi sai lapasensa takaisin. Tuo pieni kertomus on osoitus lapsenuskosta.

Meille aikuisille Jeesus lupaa: "ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa. Jos te anotte minula jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen. Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni." Uskotaan lapsen lailla, niin Jeesus vastaa rukouksiimme!

Ja sitten kitietään ja ylistetään Isää! Hän iloitsee kanssamme! Psalmi 103:19-22: "Herralla on istuimensa taivaissa, ja hänen valtansa alla on kaikki maa. Ylistäkää Herraa, te hänen enkelinsä, te voimalliset sankarit, jotka hänen sanansa kuulette ja hänen käskynsä täytätte. Ylistäkää Herraa, te taivaan joukot, kaikki hänen palvelijansa, jotka hänen tahtonsa täytätte. Ylistäkää Herraa, te hänen luotunsa kaikkialla hänen valtakunnassaan. Ylistä Herraa, minun sieluni!"

Tänä aamuna, 5.10.2014, rakkaudella Mummi

Ei kommentteja: