sunnuntai 10. huhtikuuta 2016

Hyvä Paimen.

Rakas Lähimmäiseni, tämän sunnuntain otsikko on "Hyvä paimen". Keskitymme Jeesukseen, Vapahtajaamme, joka pesee pois syntimme ja kaitsee meitä elämän tiellä. 
Jeesus puhuu meille päivän evankeliumissa, Joh. 10: 11-16: 

"Minä olen hyvä paimen, oikea paimen, joka panee henkensä alttiiksi lampaiden puolesta. Palkkarenki ei ole oikea paimen eivätkä lampaat hänen omiaan, ja niinpä hän nähdessään suden tulevan jättää lauman ja pakenee. Susi saa lampaat saaliikseen ja hajottaa lauman, koska palkkapaimen ei välitä lampaista.
Minä olen hyvä paimen. Minä tunnen lampaani ja he tuntevat minut niin kuin Isä tuntee minut ja minä Isän. Minä panen henkeni alttiiksi lampaiden puolesta. Minulla on myös muita lampaita, sellaisia, jotka eivät ile tästä tarhasta ja niitäkin minun tulee paimentaa, He kuulevat minun ääneni, ja niin on oleva yksi lauma ja yksi paimen."

Jeesus rukoilee, että me uskovat olisimme yhtä, niinkuin Hän ja Isä oavt yhtä: Joh. 17:20-23: "En minä rukoile vain heidän puolestaan, vaan myös niiden puolesta, jotka heidän todistuksensa tähden uskovat minuun. Minä rukoilen, että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä Isä olet minussa ja minä sinussa. Niin tulee heidänkin olla yhtä meidän kanssamme, , JOTTA MAAILMA USKOISIi sinun lähettäneen minut. Sen kirkkauden, jonka sinä olet antanut minulle, olen minä antakut heille, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä. Kun minä olen heissä ja sinä olet minussa, he ovat täydellisesti yhtä, ja SILLOIN MAAILMA YMMÄRTÄÄ, että sinä olet rakastanut heitä niin kuin olet rakastanut minua."

Rakas Jeesus, Hyvä Paimen, anna meille Sinun armosi ja rakkautesi, että me seuraajasi rakastaisimme lähimmäistämme niinkuin itseämme, jotta kanssaihmisemme uskoisivat Sinuun, Vapahtajaamme! Aamen

Tänä aamuna, 10.4.2016, rakkaudella Mummi.


2 kommenttia:

sylvi kirjoitti...

Kiitos.
Meillä on Hyvä paimen Jeesus.

mummi kirjoitti...

Aamen, Jeesus kaitsee omiansa!Joka päivä kaikukoon ylistyksemme Pyhälle Jumalalle!Mummi.