tiistai 12. huhtikuuta 2016

Jeesus sairaan auttaja!

Rakas Lähimmäiseni, koko kevään Herra on varjellut minut flunssalta! Olen siitä kiittänyt ja sitä ihmetellyt. Nyt se kiusanhenki , jokakeväinen pakollinen kuvio,livhti jostain ja kampesi mummin sänkyyn. Sinäkin tiedät, miltä mummista nyt tuntuu! Tiedän, että Jeesus auttaa kaikkia sairaita, iloitaan siitä! Yhtyisin tänäänkin kiitokseen, mutta yön valvottuani en jaksa, siksi ylistetään Jumalaa tänään Martti Lutherin sanoilla:

Matt. 3:17
Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt. Näillä
sanoilla Jumala tekee koko maailman autuaaksi ja valaa kaikkiin
luotuihin jumalallista ja suloista lohdutusta. Kun tiedän tämän ihmisen,
Jeesuksen, olevan Jumalan Pojan ja Isälle otollisen, olen myös varma
siitä, että kaikki tämän ihmisen teot ja puheet ovat Isän mieleisiä.
Huomaa tarkoin! Kun sitten kuulen Kristuksen puhuvan tai tekevän jotakin
minun hyväkseni, ajattelen tätä Isän sanaa, että hän on hänen rakas
Poikansa. Siis Kristuksen sana, teko ja kärsimys minun hyväkseni ovat
Jumalan mieleisiä. Jumala ei olisi voinut runsaammin vuodattaa
rakkauttaan ylitsemme kuin sanoessaan sen olevan itselleen sydämen
pohjasta mieleistä, että hänen Poikansa Kristus puhuu niin lempeästi,
suo minulle hyvää ja syvästi rakastaen kärsii ja kuolee edestäni.

Jos ihminen perin juurin tuntisi Jumalan mielisuosion Kristuksessa tämän
palvellessa meitä, hän aivan varmasti kuolisi ilosta. Saisimmehan
silloin katsahtaa siihen äärettömän syvään Jumalan iäiseen hyvyyteen ja
isälliseen rakkauteen, jolla hän on rakastanut meitä iankaikkisuudesta.
Mutta mepä olemme kovin kylmiä, laiskoja ja kiittämättömiä narreja.
Menemme ohi näiden sanojen ikään kuin ne koskisivat vain Kristusta eikä
meitä, huomaamatta sitä, että vain meitä ne tarkoittavat ja ovat tuossa
meitä varten.
(Martti Luther - Mannaa Jumalan lapsille)

Tänä aamuan, 12.4.2016, rakkaudella Mummi.

2 kommenttia:

orvokki kirjoitti...

Rakas ystävä !
Olipa ikävä uutinen tuo sinun kevätflunssasi. Sitkeästi taistelit sitä vastaan! Nyt on vaan suostuttava lepoon ja jättäydyttävä Taivaan Isämme hyvään hoitoon.
Rukoilen puolestasi, että tauti hellittäisi mahdollisimman pian.
Herra siunatkoon ja varjelkoon sinun päiväsi !

mummi kirjoitti...

Rakas Orvokki, oli varmaan ihan tarpeen tämä pysähdys! Olen kokenut nivelten kivityksenkin Jumalan läsnäolona. Hyvässä hoidossa olen ollt. Kiitos, jeesus! Herra Teidän kanssanne! Mummi