sunnuntai 24. huhtikuuta 2016

Taivaan kansalaisena maailmassa.

Rakas Lähimmäiseni, Herra siunatkoon Sinun sunnuntaipäiväsi! Tämän sunnuntain aihe on "taivaan kansalaisena maailmassa". Jeesus kertoo, että hän lähtee Isän luo, mutta hän ei jätä opetuslapsiaan orvoiksi, hän lähettää Pyhän Hengen opettajaksi ja puolustajaksi olemaan seuraajiensa kanssa ikuisesti. Joh. 16: 5-15.

"Mutta minä sanon teille totuuden: tielle on hyödyksi, että minä menen pois. Ellen mene, ei Puolustaja voi tulla luoksenne. Mutta mentyäni pois, minä  lähetän hänet luoksenne, ja hän tulee ja paljastaa, että maailma on väärässä, hän paljastaa, mitä on synti, mitä vanhurskaus ja mitä tuomio. 
Synti on siinä, että ihmiset eivät usko minuun.
vanhurskaus tulee julki siinä, että minä menen Isän luo, ettekä te enää näe minua.
ja tuomio on siinä, että tämän maailman ruhtinas on tuomittu. 
Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan. Kun Totuuden Henki tulee, hän johdattaa teidät tuntemaan koko totuuden. Hän ei puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille sen mikä on tuleva. Hän kirkastaa minut, sillä sen, minkä hän teille ilmoittaa, hän saa minulta. Kaikki mikä on Isän, on myös minun. Siksi sanoin että hän saa minulta sen, mitä hän teille ilmoittaa."

Seurakunnan messussa Jumala puhuu meille. Pyhä Henki, joka meissä asuu, avaa meille Jumalan Sanan. Pyhä Henki todistaa ehtoollisella, että Jeesuksen ruumis ja veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä. Pyhä Henki virvoittaa sielumme kiitokseen ja ylistykseen! Mennään omaan seurakuntaamme tätä lahjaa vastaanottamaan! Raamatussa siitä on Jeesuksen lupaus meille!
Mikaelin seurakunnassa meille saarnaa tänään piispa Risto Soramies klo 17.

Tänä aamuna, 23.4.2016, rakkaudella Mummi.


Ei kommentteja: