sunnuntai 5. kesäkuuta 2016

Kutsu Jumalan valtakuntaan.

Rakas Lähimmäiseni, Herra siunatkoon Sinun lepopäiväsi! Jeesus kutsuu meitä ehtoollispöytään. Otetaan kutsu vastaan ja lähdetään seurakuntaan, Jumalan perheväen yhteiseen  juhlaan.

Tämän sunnuntain aihe on: "Kutsu Jumalan valtakuntaan." Jumala on meidät kasteessa nimeltä kutsunut, Hän tahtoo hoitaa ja ruokkia omiaan säännöllisesti, ettei meidän uskomme raukea tyhjiin. Seurakunnassa me kohtaamme Jumalan rakkauden ja tulemme siunatuiksi. Päivän evankeliumissa Jeesus puhuu meidän penseydestämme. Me emme ymmärrä Jumalan valtakunnan läsnäoloa, emmekä Jumalan rakkautta Jeesuksessa Kristuksessa, kun tämän maailman kiireet meitä pyörittävät. Lähdetään sanankuuloon ja otetaan Sana sydämeemme. Jeesus siunaa meidät!

Evankeliumi Luuk.14:16–24
Niin hän sanoi hänelle: "Eräs mies laittoi suuret illalliset ja kutsui monta. Ja illallisajan tullessa hän lähetti palvelijansa sanomaan kutsutuille: 'Tulkaa, sillä kaikki on jo valmiina'. Mutta he rupesivat kaikki järjestään estelemään. Ensimmäinen sanoi hänelle: 'Minä ostin pellon, ja minun täytyy lähteä sitä katsomaan; pyydän sinua, pidä minut estettynä'. Toinen sanoi: 'Minä ostin viisi paria härkiä ja menen niitä koettelemaan; pyydän sinua, pidä minut estettynä'. Vielä toinen sanoi: 'Minä otin vaimon, ja sentähden en voi tulla'. Ja palvelija tuli takaisin ja ilmoitti herralleen tämän. Silloin isäntä vihastui ja sanoi palvelijalleen: 'Mene kiiruusti kaupungin kaduille ja kujille ja tuo köyhät ja raajarikot, sokeat ja rammat tänne sisälle'. Ja palvelija sanoi: 'Herra, on tehty, minkä käskit, ja vielä on tilaa'. Niin Herra sanoi palvelijalle: 'Mene teille ja aitovierille ja pakota heitä tulemaan sisälle, että minun taloni täyttyisi; sillä minä sanon teille, ettei yksikään niistä miehistä, jotka olivat kutsutut, ole maistava minun illallisiani'."


Tänä aamuna, 5.6.2016, rakkaudella Mummi.


Ei kommentteja: