torstai 25. joulukuuta 2014

Jouluyö

Rakas Lähimmäiseni, nyt on jouluyö. Sinisellä taivaalla pehmeät valkeat pilvet soutavat ja todistavat Jumalan valtasuuruudesta. Me pienet ihmisetkin olemme saaneet kokea Jumalan valtasuuruutta ja rakkautta. Jumala on antanut meille rakkaat ihmisemme, joiden kanssa saamme viettää jouluaattoa ja nauttia yhteistä jouluateriaa. Kiitos, kun haitte mummin joukkoonne! Ilo yhteydestä rakkaiden kanssa! Ilo Vapahtajastamme, Jeesuksesta Kristuksesta, joka päästää meidät synneistämme ja antaa rauhan Sydämeen! Ilo rauhasta Pyhän Jumalan kanssa!

Juha Vähäsarja alkaa joulupäivän tekstinsä ilosanomalla: " Mutta enkeli sanoi heille: "Älkää peljätkö! Minä ilmoitan teille ilosanoman, suuren ilon koko kansalle. Tänään on teille Daavidin kaupungissa syntynyt Vapahtaja. Hän on Kristus, Herra. Luuk.2:10-11

Paimenet olivat aikansa raskaan työn raatajia. Kuitenkin juuri he saivat kunnian olla koko ihmiskunnan edustajia pyhän ilmoituksen vastaanottajina: "Älkää peljätkö! Minä ilmoitan teille ilosanoman, suuren ilon koko kansalle. Tänään on teille syntynyt Vapahtaja." Jeesus, Jumalan poika, saapui taivaasta kantaakseen koko maailman synnin painon. Hänen luokseen saisivat kaikki työn ja kuormien uuvuttamat tulla. Jokainen, joka vain halusi. Kaikki itseensä pettyneet; kaikki uskonnollisten taakkojen kantajat; kaikki epäonnistuneet; kaikki hylätyt; kaikki tielle jätetyt; kaikki väsyneet, sairaat, heikot ja ahdistetut kuulkaa: Vapahtaja on tullut, teidän vapautuksenne aika on koittanut!"

Rakas Jeesus, kiitos, että synnyit ihmiseksi, elit ihmisten keskellä, kuolit ristillä syntiemme tähden ja nousit kuolleista, että meillä rauha olisi! Aamen

Tänä jouluyonä, 25.12.2014, rakkaudella Mummi

Ei kommentteja: