perjantai 5. joulukuuta 2014

Käytännön evankeliumia


Rakas Ystävä, näinä päivinä syödään yhdessä jouluruokaa. Minäkin pyrin ystävieni kanssa yhteiselle jouluaterialle seurakuntaan. Jo eteisessä herkulliset tuoksut saivat veden kielelle, mutta väenpaljoudesta huomasimme, että olimme tulleet liian myöhään.   Meidän jälkeemme tuli vielä pari ystävää. He olivat varanneet paikat ja pääsivät aterioimaan. Minä ja ystäväni saimme lähteä kadulle.

Kadulla kirkkoherra sattui vierellemme. Minä valittamaan, että emme mahtuneet juhlataloon. Siihen kirkkoherra totesi: "Pitää pitää huoli siitä, ettei jää pois niistä suurista juhlista!" Tosi on! Niihin juhliin kutsuu meitä vain Jeesus Kristus, Vapahtajamme! Vain Hän pukee meidät valkeisiin vaatteisiin Kunnian Kuninkaan hääjuhlia varten.

Tänään on vielä pelastuksen päivä! Jeesus sanoo: " Katso, minä seison ovalla ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan ja hän minun kanssani. Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut, ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellansa. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnalle sanoo!"

Jeesus, tule meille tieksi, totuudeksi ja elämäksi! Aamen. 

Tänä aamuna, 5.12.2014, rakkaudella Mummi


Mummi

Ei kommentteja: