maanantai 30. maaliskuuta 2015

Jeesus Getsemanessa.

Rakas Lähimmäiseni, tänään saamme olla Jeesuksen kanssa Getsemanessa rukoilemassa. Matteus 26: 30-56 kertoo tunnelman sieltä: on sysimusta etelän yö, kun Jeesus vie opetuslapsensa tuohon puutarhaan rukoilemaan.

Jeesus tietää mitä on edessä. Hengessään hän rukoilee Isää koko ajan. Ihminen hänessä on tullut tuskaan: "Minun sieluni on syvästi murheellinen kuolemaan asti; olkaa tässä ja valvokaa minun kanssani." Yksinään Jeesus rukoili: "Isäni, jos on mahdollista, niin menköön minulta pois tämä malja; ei kuitenkaan niinkuin minä tahdon, vaan niin kuin sinä."

Jeesus tapasi opetuslapset toistamiseen nukkumasta, vaikka he olivat uhonneet, että he eivät Jeesusta jätä ja Jeesus oli sanonut Pietarille: "Totisesti, minä sanon sinulle: tänä yönä, ennenkuin kukko laulaa, sinä kolmesti minut kiellät. Vielä Jeesus vahvisti itseään ja rukoili: "Isäni, jos tämä malja ei voi mennä minun ohitseni, minun sitä juomatta, niin tapahtukoon sinun tahtosi."

"Sitten hän tuli opetuslastensa tykö ja sanoi heille: "Te nukutte vielä ja lepäätte. Katso, hetki on lähellä ja Ihmisen Poika annetaan syntisten käsiin. Nouskaa, lätekäämme; katso se on lähellä, joka minut kavaltaa." Ja katso, vielä hänen puhuessaan tuli Juudas, yksi niistä kahdestatoista ja hänen kanssaan lukuisa joukko ylipappien ja kansan vanhinten luota miekat ja seipäät käsissä. Ja se, joka hänet kavalsi, oli antanut heille merkin sanoen: "Se, jolle minä suuta annan, hän se on; ottakaa hänet kiinni." Ja kohta hän meni Jeesuksen luo ja sanoi: "Terve, rabbi!" Ja antoi hänelle suuta. Niin Jeesus sanoi hänelle: "Ystäväni, mitä varten sinä tänne tulit?" Silloin he tulivat Jeesuksen luo ja ottivat hänet kiinni."

Rakas Jeesus, kiitos, että Sinä tuon kaiken jaksoit, ja ristin ja kuoleman meidän edestämme! Kiitos, että tänäänkin armahdat ja annat syntien anteeksiantamisen rauhan! Aamen.

Tänä aamuna, 29.3.2015, rakkaudella Mummi

1 kommentti:

orvokki kirjoitti...

Kiitos rakas mummi aidosta, selkeästä raamattuopetuksesta.
Minulle oli uusi ilmaus tuo sana" ihminen Hänessä tuli tuskaan."Tästä ilmauksesta on jotenkin helpompi käsittää se , että Hän todellä tunsi ja kärsi kuten ihminen. Hän oli ihmiseksi tullut Jumala.
Tuntui hyvältä aloittaa tämä viikko ajatellen , muistaen Jeesusta, matkalla kohti ristiään ja kiittäen Hänen rakkaudestaan!