sunnuntai 15. maaliskuuta 2015

"Mitkä juhlat näistä tuleekaan?!"

Rakas Lähimmäiseni, tiedätkö, että elämme Isän kodissa tämänkin aurinkoisen sunnuntaipäivän. Siihen kotiin Jumala otti meidät kasteessamme. Jumala otti meidät silloin valtakuntansa täysivaltaisiksi kansalaisiksi. Jeesus kertoo meille siitä vertauksen Luukkaan evankeliumin viidennessätoista luvussa, jakeet 11-32. Lue, rakas ystävä, tämä Jeesuksen vertaus!

Eilen illalla tämä vertaus eli minulle, kun katselin Raamattuopiston lahjakkaiden nuorten, musalinjalaisten, esitystä Isossa seurakuntasalissa Vaasassa: "Mitkä juhlat näistä tuleekaan?!" Esityksen sanat Jari Kekäle, dramatisointi ja ohjaus Mikko Lammi. Hieno musiikkinäytelmä, joka puhuttelee syvältä! Kannattaa katsoa ja miettiä!

Sama raamatunkohta oli meillä raamattupiirissä, kun tutkimme vanhurskautta. Tämä näytelmä valaisi piirissä  kokemaani. Olen luullut olleeni tuhlaajatyttö, kun vasta nelikymppisenä sain Jeesuksen armon ja löysin paikkani Isän kodissa. Eilen kirkastui, että olin myös vanhempi veli. Sain elää Isän kodissa koko elämäni. Isä johdatti elämääni. murheita tuli omasta laiskuudestani, mutta Isä johdatti sopivaan ammattiin. Isä johdatti ihmeellisesti, että sain puolisokseni miehen, johon olin hetkessä ihastunut. Kaksi ja puoli vuotta kului, ennenkuin tapasin ihastukseni uudelleen ja hänestä tuli puolisoni. Saimme kolme tervettä poikaa. Minulla oli onni hoitaa heitä kotona, kun mieheni hankki meille leivän. Kotiäitinä kuitenkin turhauduin, väsyin, katkeroiduin.

En nähnyt kuinka hyvin kaikki asiat minulla oli. Olin vertauksen vanhempi veli. Mutta onneksi tunsin myös tuhlaaja-tytön syyllisyyden sisälläni, kun vastuullinen Jumalan todistaja kertoi minulle Jumalasta, Jeesuksesta ja Isän lapseudesta. Sinä iltana Jeesus tuli ja pesi pois syntini. Jumalalle kiitos, että sain tulla juhliin! Sain kokea juhlat, jotka Jeesus tuhlaajatytölle valmisti, kun sain syntini anteeksi. Sain tulla Isän syliin lepäämään! Mieheni hautajaispäivän aamuna Pyhä Henki rauhoitti sydämeni ja kuulin lempeät sanat: "Minä pidän sinusta huolen." Olen saanut elää todeksi Psalmin 23 sanat: "Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu."

Tänä aamuna, 15.3.2015, rakkaudella Mummi



2 kommenttia:

Metsäntyttö kirjoitti...

Oli mielenkiintoista lukea tämä. Jos kiinnostaa niin minulla on tämän päivän blogikirjoituksessani siitä kuinka löysin puolisoni:) Osoite: vaaranlaella.blogspot.fi

mummi kirjoitti...

Rakas Metsäntyttö, kiitos Jumalalle, että löysit hyvän puolison! Kiitos, kun kerroit. Minä yritin kommentoida, mutta ei onnistunut. olen huono koneissa. Mummi