sunnuntai 9. elokuuta 2015

Maista Jumalan hyvyyttä.

Rakas Lähimmäiseni, Luoja on valmistanut luonnon sunnuntaita varten! Puhtaalla vedellä on kaikki pesty. Helteessä väsyneet kasvit ovat saaneet juoda. Kiitetään mekin, jotka saamme herätä puhtaaseen ilmaan ja samme iloita Jeesuksen armohoidosta!

Tämän sunnuntain aihe on etsikkoaikoja. Matt. 11:20-24 Jeesus kehoittaa kovin sanoin parannukseen. Psalmissa 81:9-17 Jumala puhuu Israelille ja kaikille ihmisille, jotka kulkevat kaukana Jumalasta. Jumala kutsuu heitä yhteyteensä. Hän ikävöi kadoksissa olevia lapsiaan. Hän odottaa kaikkia yhteyteensä, sillä Hän on lähettänyt Poikansa Jeesuksen Kristuksen lunastamaan synnin alaiset omiksi lapsikseen. "Kaikki saavat tulla armoa omistamaan!"

Jumalan suuri kaipaus kuuluu Hänen sanoistaan: "Oi, jospa minun kansani minua kuulisi ja Israel vaeltaisi minun teilläni, niin minä pian masentaisin heidän vihollisensa ja kääntäisin käteni heidän vihamiehiänsä vastaan. Ne, jotka Herraa vihaavat, matelisivat hänen edessään, heidän kohtalonsa kestäisi iankaikkisesti. Mutta kansaansa hän ruokkisi parhaalla nisulla; minä ravitsisin sinua hunajalla kalliosta."

Lapsuudessani opin laulun: "Tule Jeesuksen luo, tule nuorena oi, hälle uhriksi suo kevätpäiväsi koi." Onnellinen hän, joka nuorena Jumalan kutsun kuulee, monet harhatiet jäävät kulkematta! Kaikki maailman äänet houkuttavat. Minäkin kuulin Jeesuksen kutsun vasta nelikymppisenä. Täytyy sanoa, että parhaalla nisulla Jumala on minua ruokkinut jo 41 vuotta! Kädestä pitäen Hän on opettanut ja johdattanut Pyhän Hengen kanssa. Sanallaan Hän on ruokkinut ja ehtoollisessa Jeesus on antanut ruumiinsa ja verensä minun sieluni ja ruumiini siunaukseksi. Sanalla sanoen, Jumala on ruokkinut minua hunajalla kalliosta niin kuin Psalmi lupaa. Rakas ahdistunut lukijani, ota Jeesus parhaaksi ystäväksesi ja pelastajaksesi, niin Sinäkin saat maistaa Jumalan hyvyyttä!

Tänä aamuna, 9.8.2015, rakkaudella Mummi.


.




3 kommenttia:

Anneli A kirjoitti...

Kiitos tästä Mummi. Ihanaa, levollista ja aurinkoista sunnuntaita!

sylvi kirjoitti...


Ihana kutsu ja laulu tuo Tule Jeesuksen luo.
Siunausta pyhäpäivääsi. ♥ ♥

mummi kirjoitti...

Rakkaat sisaret, Anneli A ja Sylvi, Toivottavasti viikko on yhtä ihana kuin tämä sunnuntaikin meille kaikille! Mummi